سایت کاریابی جویا کار

پاورپوینت چارچوب سبک های رهبری لوین

دسته بندي: مقالات / پاور پوینت
23 اردیبهشت

 

شامل 38 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان مدیریت و علوم تربیتی وسایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

 

مقدمه

احتمالا در طول عمر کاری خود برای مدیران مختلف با سلایق متفاوت کار کرده‌اید یا کار خواهید کرد. ممکن است بعضی از آنها عالی باشند و بعضی از آنها به هیچ عنوان کارآمد و مؤثر عمل نکنند. حتی ممکن است کار کردن با رئیسی را تجربه کرده باشید که در یک موقعیت فوق‌العاده عمل کرده و در موقعیتی دیگر عملکرد نامناسبی از خود نشان داده باشد، چرا که در موقعیت‌های متفاوت از یک سبک رهبری مشابه استفاده کرده است.

برای اینکه بتوانید رویکردتان را متناسب با موقعیتی که در آن قرار دارید انتخاب کنید. همچنین برای دانستن این که از کدام رفتارهای رهبری باید اجتناب کنید، بسیار مهم و کاربردی است که سبک رهبری ذاتی خود را بشناسید.

یکی از راه‌های پی بردن به موارد ذکر شده در بالا، استفاده از چارچوب رهبری لِوین (Lewin) است. در این متن نگاهی خواهیم انداخت به سه سبک اصلی رهبری که لِوین مشخص کرده و خواهیم دید که برای اینکه رهبر مؤثرتری باشیم چگونه از این مدل بهره ببریم.

درباره‌ی مدل

در سال ۱۹۳۹ روان‌شنانسی به نام کورت لِوین پژوهشی انجام داد و سه سبک اصلی رهبری را شناسایی کرد و اثری که هر کدام از این سبک‌ها بر اعضای تیم دارند را مشخص نمود. علاوه بر این، تحقیق او نشان داد که رهبرانی که با شیوه‌های متفاوتی تیم‌شان را هدایت می‌کنند به نتایج متفاوتی دست می‌یابند. اگرچه لِوین این پژوهش را سال‌ها پیش انجام داده است اما نتایج آن بر بسیاری از سبک‌ها و تئوری‌های رهبری امروز تأثیرگذار بوده است؛ نظیر رهبریِ تحول‌گرا ( که خیلی‌ها معتقدند در بسیاری مواقع مؤثرترین سبک رهبری در کسب‌وکار است.)

سه سبک اصلی رهبری که توسط لِوین شناسایی شده‌اند عبارتند از:

•             رهبریِ اقتدارگرایانه (استبدادی)

•             رهبریِ مشارکتی (دموکراتیک)

•             رهبریِ تفویضی (آزاد منشانه)

برای اینکه بتوانید سبک رهبری ذاتی خود را تشخیص دهید و رویکرد خود را مناسب با موقعیتی که در آن قرار دارید، انتخاب کنید، درک مزایا و معایب هرکدام از این سبک‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است. علاوه بر این وقتی که با هرکدام از این سبک‌ها آشنا شدید، متوجه خواهید شد که برای داشتن بهترین ارتباط با افراد و گرفتن بهترین عملکرد از آنها از کدام رفتارها باید اجتناب کنید.

و ... 

 

فهرست مطالب

مقدمه
درباره‌ی مدل
سه سبک رهبری
رهبریِ اقتدارگرایانه (استبدادی)
رهبریِ مشارکتی (دموکراتیک)
رهبریِ تفویضی (آزادمنشانه)
پایان

 

عنوان : چارچوب سبک های رهبری لوین

فرمت : پاورپوینت

حجم : 356 کیلوبایت

تعداد صفحات : 38

 

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

 


علوم تربیتی
قيمت فايل:8800 تومان
تعداد اسلايدها:38
خريد فايل از سايت مرجع
دسته بندی ها
تبلیغات متنی