سایت کاریابی جویا کار

پاورپوینت روش تدریس حفظ و تکرار

دسته بندي: مقالات / پاور پوینت
9 تیر

 

شامل 30 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . این پاورپوینت برای دانشجویان علوم تربیتی وسایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

 

مقدمه

روش حفظ و تکرار یکى از قدیمى‌ترین روش‌هاى آموزشى است. در این روش، به حافظه سپردن مطالب و تکرار و پس دادن آن مهم‌ترین کار به شمار مى‌رود. معلمى که بر محتواى درس مسلط است، تمام یا قسمتى از آن را بیان مى‌کند و سپس انتظار دارد که شاگردان همان مطالب را بوسیلهٔ تمرین و تکرار به خاطر بسپارند تا در جلسه آینده و یا در هنگام امتحان به او پس بدهند. در واقع، در این روش، تدریس عبارت است از ارائه مفاهیم بصورت شفاهى یا کتبى از طرف معلم و تکرار و حفظ کردن و پس دادن آن توسط شاگردان. اغلب پاداش و تنبیه از عوامل ایجاد انگیزه در این روش است، بویژه ترس از امتحان از وسایل مهم تحریک یادگیرى شاگردان محسوب مى‌شود. ارزشیابى در این روش تنها به‌منظور سنجش حافظه و میزان تسلط شاگردان بر محتوا صورت مى‌گیرد. در این روش، انضباط بسیار سخت و آمرانه است. روابط معلم و شاگرد رسمى و بر اساس احترام و ترس بنا مى‌شود. هدف اصلى در این روش، پرورش نیروهاى مجرد ذهنى است. مفاهیم حفظ شده در این روش، ارتباطى با دنیاى کار و فعالیت ندارد و یادگیرى بیشتر بر اساس تمرین و تکرار صورت مى‌گیرد.

 

تمرین‌هاى حافظه‌اى موجود در بسیارى از کلاس‌هاى ما از این نوع است. این روش معمولاً انسان خلاق، مبتکر، کارآمد و نقاد تربیت نمى‌کند و رغبت یادگیرى را از بین مى‌برد و روحیه‌اى نامطلوب ایجاد مى‌کند.

و ...

 

فهرست مطالب

مقدمه

محاسن روش حفظ و تکرار

محدودیت‌هاى روش حفظ و تکرار

پایان

 

عنوان : روش تدریس حفظ و تکرار

فرمت : پاورپوینت

حجم : 348 کیلوبایت

تعداد صفحات : 30 

 

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

 


علوم تربیتی
قيمت فايل:7800 تومان
تعداد اسلايدها:30
خريد فايل از سايت مرجع
دسته بندی ها
تبلیغات متنی