سایت کاریابی جویا کار

پاورپوینت مهارت هاى آموزشى بعد از تدریس

دسته بندي: مقالات / پاور پوینت
9 تیر

 

شامل 47 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . این پاورپوینت برای دانشجویان علوم تربیتی وسایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

 

مقدمه

در فعالیت‌ەاى آموزشى ضمن تدریس، معلم با روش‌ها و امکانات موجود، شرایط تغییر رفتار شاگردان را فراهم مى‌کند. شاگردان در فرایند آموزش، فعالیت‌هاى مختلفى را انجام مى‌دهند و شرایط متعددى را تجربه مى‌کنند. اگر فعالیت‌هاى آموزشى به اینجا محدود شود، مشخص نخواهد شد که آیا شرایط ایجاد شده مطلوب بوده است یا نه و اینکه آیا شاگردان با کسب تجارب و انجام دادن فعالیت‌هاى تعیین شده به هدف‌هاى آموزشى رسیده‌اند یا نه. براى کسب چنین اطلاعاتی، ارزشیابى مستمر از فرایند تدریس - یادگیرى امرى ضرورى به نظر مى‌رسد. نحوه ارزشیابى باید بر اساس نوع هدف، شرایط و فعالیت‌هاى انجام شده تعیین شود، اما در بسیارى از نظام‌هاى آموزشى ناسالم، نحوهٔ ارزشیابی، هدف‌ها و بویژه فعالیت‌هاى آموزشى را تحت‌تأثیر قرار مى‌دهد. در چنین نظام‌هایی، معلمان و مربیان به جاى ایجاد شرایط مطلوب آموزشى و انجام دادن فعالیت و تجارب متناسب با هدف، تمام تلاش خود را بر موفقیت در امتحان و ارزشیابى متمرکز مى‌کنند و با انجام دادن تمرین‌هاى بى‌معنا و طاقت‌فرسا، موفقیت شاگردان را در جریان ارزشیابى دنبال مى‌کنند و در نتیجه، ارزشیابى که باید ملاک رسیدن یا نرسیدن به هدف‌هاى آموزشى باشد، جاى هدف‌هاى آموزشى را مى‌گیرد.

 

مسلم است که ارزشیابى در هیچ موقعیتى نباید به عنوان هدف مطرح شود و فرایند آموزش را تحت‌تأثیر قرار دهد، اما در هیچ شرایطى نیز نباید ارزشیابى از فرایند آموزش را به تعویق انداخت. به کارگیرى ارزشیابى صحیح در فرایند آموزش، بویژه ارزشیابى پیشرفت تحصیلی، یکى از مهم‌ترین فعالیت‌هاى آموزشى معلمان و مربیان است. معلمان باید در سراسر جریان آموزش به ارزشیابى میزان یادگیرى شاگردان خود بپردازند. ارزشیابى سبب مى‌شود که معلم اشکالات و نقایص موجود در هدف‌ها، محتوا، شیوه‌ها و وسایل آموزشى و در یک کلام، اشکالات فعالیت‌هاى آموزشى را دریابد و از چگونگى توفیق و شکست شاگردان و میزان آمادگى آنان براى فعالیت بعدى آگاه شود و سرانجام، وجوه قوت و ضعف تدریس خود و کفایت ابزارهایى را که در اندازه‌گیرى و ارزشیابى پیشرفت تحصیلى شاگردان بکار گرفته است دریابد.

متأسفانه، وقتى سخن از فعالیت‌هاى آموزشى بعد از تدریس، مانند امتحان و ارزشیابى به میان مى‌آید، نوعى غرور در شخصیت معلم و نگرانى و اضطراب در چهره شاگردان بوضوح مشاهده مى‌شود. مفاهیم مختلف ارزشیابی، در اغلب مواقع، قبول یا رد شدن را تداعى مى‌کند. به علت طرز تلقى و عملکرد غلط بسیارى از معلمان، امتحان و ارزشیابى مانند غولى وحشتناک در سراسر نظام آموزشى جامعه ما سایه افکنده است. معلم همواره از امتحان و ارزشیابى به عنوان یک ابزار قدرت استفاده مى‌کند و با ایجاد زمینه‌هاى نامطلوب آموزشى نوعى نگرانى و وحشت از امتحان را در اذهان شاگردان ایجاد مى‌کند، در حالى که امتحان و ارزشیابى همچون فعالیت‌هاى دیگر آموزشى است و مشخص مى‌سازد که معلم و فراگیر تا چد به هدف‌هاى آموزشى نایل شده‌اند.

و ...

 

فهرست مطالب

مقدمه
اصطلاحات و مفاهیم فعالیت‌هاى بعد از تدریس
امتحان چیست؟
اندازه‌گیرى چیست؟
 آزمون چیست و چه فرقى با اندازه‌گیرى دارد؟
 ارزشیابى چیست؟
 چرا بسیارى از شاگردان از ارزشیابى مى‌ترسند؟
ارزشیابى پیشرفت
پایان

 

عنوان : مهارت هاى آموزشى بعد از تدریس

فرمت : پاورپوینت

حجم : 460 کیلوبایت

تعداد صفحات : 47 

 

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

 


علوم تربیتی
قيمت فايل:8800 تومان
تعداد اسلايدها:47
خريد فايل از سايت مرجع
دسته بندی ها
تبلیغات متنی