سایت کاریابی جویا کار

ترجمه مقاله تحلیل پروتئوم بوسیله الکتروفریز ژل دو بعدی و طیف سنجی جرمی: نقاط ضعف و قوت

دسته بندي: پاور پوینت / ترجمه
8 تیر

 

رشته زیست شناسی-کشاورزی

 

Proteome analysis by twodimensional gel electrophoresis and mass spectrometry: strengths and limitations (2003)  

 

- توضیحات: 9 صفحه انگلیسی، 16 صفحه ترجمه آماده فارسی (word)

- چکیده ترجمه فارسی:

تحلیل پروتئوم بوسیله الکتروفریز ژل دو بعدی و طیف سنجی جرمی: نقاط ضعف و قوت

الکتروفریز ژل دوبعدی , طیف سنجی جرمی و اطلاعات زیستی , عناصر اصلی تکنلوژی پروتئوم معاصر می باشند. هدف مقاله جاری مروری بر مفاهیم پایه روش شناسی پروتئومی 2DE , بحث در زمینه مزایا و محدودیتهای روش و ارائه برخی پیشرفتهای اخیر در تکنولوژی 2DE می باشد.

کلیدواژگان: طیف سنجی جرمی(MS) , شناسایی پروتئین , پروتئوم , پروتئومی , الکتروفریز ژل دوبعدی (2DE)

1.  مقدمه  

پروتئینها , محصولات نهایی تولید شده در بافت زنده بر اساس نقشه های موجود ژنوم ها می باشند. پروتئوم نشانگر آرایه ای از پروتئینهاییست که در یک قسمت بیولوژیکی (سلول, بافت , اندام) در زمان خاص , و تحت مجموعه ای از شرایط خاص قرار دارد. از آنجایی که پروتئینها مولکولهای ساختاری و کارکردی اصلی بشمار می روند , مشخص سازی مولکولی پروتئوم ها برای فهم کامل سیستم بیولوژیکی لازم می باشد.

تحلیل جامع و با مقیاس بزرگ پروتئینها , هدف علم پروتئوم می باشد. حوزه این علم وسیع است: شناسایی و معرفی خواص پروتئینها در سلول , جریانهای بیولوژیکی و بافتی , تحلیل تغییر ات پروتئینی در سلولهای بیمار و سالم , مشخص سازی اصلاحات پس از تبدیل , مطالعه تعاملات پروتئین,پروتئین و کاربردهای دیگر. اهداف تحقیقی علم پروتئوم عبارتند از : شفاف سازی مکانیزم مولکولی که فرایندهای سلولی را رهبری می کند , مشخص سازی شبکه های پروتئینی پیچیده و اختلالات آنها , کشف پروتئینهای مارکر برای شناسایی و تشخیص بیماریها , و شناسایی اهداف لازم برای طراحی دارو.

 


زیست شناسی
قيمت فايل:14000 تومان
تعداد اسلايدها:16
خريد فايل از سايت مرجع
دسته بندی ها
تبلیغات متنی