سایت کاریابی جویا کار

پیشینه پژوهش خصوصیات خاک (شوری، خشکی و ..) بر پراکنش پوشش گیاهی (درمنه)

دسته بندي: پاور پوینت / ترجمه
7 تیر

متغیرهای پیشینه تحقیق: خصوصیات خاک (شوری، خشکی و ..) بر پراکنش پوشش گیاهی (درمنه)


توضیحات: 29 پیشینه تحقیق داخلی و 12 پیشینه تحقیق خارجی (word) به همراه منابع آنها

پیشینه تحقیقاتی و مطالعات انجام شده با رفرنس دهی کامل فارسی و انگلیسی و پانویس ها برگرفته از مقالات داخلی و ترجمه مقاله خارجی مناسب برای انجام و نوشتن پروپوزال و فصل دوم پایان نامه

 

قسمتی از پیشینه""::

خانی ( ١٣٥٨ ) رابطه بین پراكنش پوشش گیاهی و میزان شوری را در منطقه اشتهارد كرج مورد بررسی قرار داد و میزان سدیم محلول و هدایت الكتریكی را مهمترین عامل موثر بر روی پوشش گیاهی عنوان كرد.

جعفری ( ١٣٦٨ ) نیز درپژوهش خود رابطه بین پوشش گیاهی و عوامل مختلف خاك را در كویر حاج علی قلی دامغان مطالعه و نتیجه گیری كرد كه بعد از هدایت الكتریكی، شاخص سدیم به خوبی      می تواند حد تحمل گیاهان هالوفیت را به شوری بیان كند.

علوی پناه (1371) در بررسی اثر كربنات كلسیم و عروسك های آهكی بر عملكرد     Atriplex lentiformis در حاشیه كویر ابر كوه یزد نشان داد كه بین كربنات كلسیم خاك و عملكرد آتریپلكس از سطح خاك تا عمق بیشترین حجم ریشه، همبستگی مثبت ومعنی داری وجود دارد. این همبستگی در سطح الارض بیشترو در تحت الارض كمتر است به طوریكه در عمق 30-0 سانتی متر بین كربنات كلسیم و عملكرد، همبستگی مثبت ومعنی دار در سطح احتمال یك درصد و درعمق 60-30 سانتی متر عمق بیشترین حجم ریشه در سطح احتمال 5%  معنی دار گردیده است. بین كلسیم و رطوبت اشباع خاك با عملكرد همبستگی منفی و معنی دار در سطح یك درصد وجود دارد و در نهایت این طور نتیجه گیری می كند كه كربنات كلسیم با ایجاد خصوصیات فیزیكی نظیر سخت لایه، عروسك های آهكی و دانه بندی در خاك و همچنین اثر اصلاح كننده بر خاكهای شور كه عمدتاً به یون كلسیم نسبت داده می شود برعملكرد گیاه موثر است. با تشكیل عروسك های آهكی، هدایت آبی و رطوبت به اعماق خاك افزایش یافته و نهایتاً موجب افزایش ریشه دوانی آتریپلكس می شود.

باغستانی میبدی (1372) اظهار می دارد كه با توجه به اطلاعات كلی بدست آمده،  هر چند در مواردی خاص روابطی بین پوشش گیاهی و خاك مشهود است ولی به نظر می رسد كه عموماً مرز جوامع گیاهی فعلی با مرز طبقات مجزا شده خاك تطبیق نخواهد داشت.


علوم انسانی
قيمت فايل:18000 تومان
تعداد اسلايدها:20
خريد فايل از سايت مرجع
دسته بندی ها
تبلیغات متنی