سایت کاریابی جویا کار

پاورپوینت اختلال وسواس کندن پوست

دسته بندي: مقالات / پاور پوینت
6 تیر

 


شامل 42 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . این پاورپوینت برای دانشجویان روانشناسی وسایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

 

مقدمه 

اختلال پوست کندن(Skin Picking Disorder) یا excoriation عبارت است از میل و هوس شدید و مکرر برای کندن پوست خود، تا جایی که باعث آسیب رسیدن به پوست و گوشت می‌شود.

این اختلال در DSM-5 به عنوان یک اختلال مجزا مطرح شده است. اختلال پوست کندن با اختلال‌هایی مانند OCD، اختلال مو کندن (تریکوتیلومینیا) و اختلال افسردگی عمده همایندی(Comorbidity) دارد.

افرادی که گرفتار این اختلال هستند، روزانه دست‌کم یک ساعت صرف پوست‌کندن، فکر کردن به آن و مقاومت در برابر میل به پوست کندن می‌کنند.

این اختلال در 4/1 درصد جمعیت به چشم می‌خورد و زنان چند برابر بیشتر از مردان به این اختلال مبتلا هستند. شروع آن معمولا در دوره نوجوانی و همراه با آغاز بلوغ یا پس از آن است و غالبا با یک مشکل پوستی مانند آکنه یا جوش شروع می‌شود.

دانش‌آموزانی که درگیر این اختلال هستند از مشکلات تحصیلی و ناتوانی در اجرای مسئولیت‌های مدرسه یا مطالعه کردن بر اثر پوست کندن در کارشان حکایت می‌کنند.

این اختلال معمولا با اختلال‌های دیگری مانند وسواس فکری ـ عملی، وسواس موکنی (اختلال کندن مو) و نیز اختلال افسردگی شدید همراه است.

 و ...

 

فهرست مطالب

مقدمه

معیارهای DSM-5 برای اختلال پوست کنی

علل اختلال پوست کندن

شیوع اختلال پوست کندن

درمان

دارو درمانی

رفتار درمانی

پایان

 

عنوان : اختلال وسواس کندن پوست

فرمت : پاورپوینت

حجم : 1.37 مگابایت

تعداد صفحات : 42 

 

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

 


روان شناسی
قيمت فايل:8800 تومان
تعداد اسلايدها:42
خريد فايل از سايت مرجع
دسته بندی ها
تبلیغات متنی