سایت کاریابی جویا کار

پاورپوینت هیدرولیک و پنوماتیک

دسته بندي: مقالات / پاور پوینت
6 تیر

،در حجم 22 اسلاید قابل ویرایش.


بخشی از متن:
امروزه در بسیاری از فرآیندهای صنعتی ، انتقال قدرت به صورت کم هزینه و با قدرت و دقت یا سرعت زیاد مورد نظر است درهمین راستا بکارگیری سیال تحت فشار در انتقال و کنترل قدرت در تمام شاخه های صنعت رو به گسترش است. استفاده از قدرت سیال به دوشاخه مهم هیدرولیک و پنوماتیک تقسیم میشود. از هیدرولیک در مواردی که قدرتهای بالا و سرعت های کنترل شده دقیق مورد نظر باشد )مانند پرسهای هیدرولیکی ، ترمز و فرمان هیدرولیکی و...( استفاده میشود در صورتیکه کاربرد سیستمهای پنوماتیک عمدتاً در مواردی است که دامنه نیروها نسبتاً کم (حدودیک تن) و سرعت حرکتی بالا مورد نیاز باشد (مانند سیستمهایی که در قسمتهای محرک رباتها بکار می روند).
هیدرولیک چیست؟
هیدرولیک از کلمه یونانی " هیدرو " مشتق گردیده است و این کلمه به معنای جریان حرکات مایعات می باشد. در قرون گذشته مقصود از هیدرولیک فقط آب بوده و البته بعدها عنوان هیدرولیک مفهوم بیشتری بخود گرفت و معنی ومفهوم آن بررسی در مورد بهره برداری بیشتری از آب و حرکت دادن چرخهای آبی و مهندسی آب بوده است.
پنوماتیك چیست؟
پنیوما از لغت یونانی پنوما به معنای دمیدن گرفته شده است و پنیوماتیك علمی است كه در مورد حركات و وقایع هوا صحبت می كند امروزه پنیوماتیك در بین صنعتگران به عنوان انرژی بسیار تمیز و كم خطر و ارزان مشهور است و از آن استفاده وافر می كنند.
و...
فهرست مطالب:
مقدمه
هیدرولیک چیست؟
پنوماتیك چیست؟
طرزکارسیستم هیدرولیک
مزایای یک سیستم هیدرولیک یاپنوماتیک نسبت به سیستمهای مکانیکی یاالکتریکی
جدول مقایسه مشخصه های برق-هیدرولیک –پنوماتیک
کاربردهای پنوماتیک درصنعت
خواص اصلی انرژی پنوماتیک
معایب هوای فشرده
منبع
این فایل با فرمت پاورپوینت در 22 اسلاید قابل ویرایش تهیه شده است.


مکانیک
قيمت فايل:5500 تومان
تعداد اسلايدها:22
خريد فايل از سايت مرجع
دسته بندی ها
تبلیغات متنی