سایت کاریابی جویا کار

پاورپوینت اختلال اضطراب فراگیر چیست

دسته بندي: مقالات / پاور پوینت
6 تیر

 

شامل 54 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . این پاورپوینت برای دانشجویان روانشناسی وسایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

 

مقدمه 

اضطراب را می ‏توان پاسخی انطباقی و بهنجار در برابر تهدید تلقی کرد که ارگانیسم را برای گریز یا ستیز آماده می‏ کند. برخی از افراد تقریباً در مورد هر چیزی مضطرب و نگران به نظر می‏ رسند؛ این گونه افراد را می ‏توان مبتلا به اختلال اضطراب فراگیر طبقه ‏بندی کرد. متن بازبینی شده چهارمین ویرایش کتابچه تشخیصی و آماری اختلالات روانی اختلال اضطراب فراگیر را اضطراب و نگرانی مفرط درباره چندین واقعه یا فعالیت در اکثر ایام و طی یک دوره لااقل شش ماهه تعریف می ‏کند.

نگرانی مزبور به سختی مهار می ‏شود و با علائمی جسمی نظیر تنیدگی عضلانی، تحریک ‏پذیری، دشواری در خواب، و بی ‏قراری همراه است. کانون این اضطراب خصائص اختلال دیگری از محور I نیست، آن را مصرف مواد یا یک بیماری طبی عمومی ایجاد نکرده است، و صرفاً در حین یک اختلال خلقی یا روانی پیدا نمی ‏شود. اضطراب مزبور به سختی مهار می ‏شود، رنج و عذاب درون‏ ذهنی برای فرد ایجاد می ‏کند، و حوزه‏ های مهم زندگی فرد را مختل می ‏سازد.

همه‏ گیر شناسی

اختلال اضطراب فراگیر بیماری شایعی است؛ تخمین ‏های معقولی که در مورد شیوع یک ساله آن زده می ‏شود، در طیف سه تا هشت درصد است. نسبت زن به مرد در این اختلال حدود دو به یک است، منتها این نسبت در مورد زنان و مردانی که برای درمان این اختلال بستری می ‏شوند، حدود یک به یک است. شیوع مادام العمر این اختلال نزدیک به پنج درصد است.

و در مطالعه منطقه همه ‏گیر شناختی تحت پوشش (Epidemiological Catchment Area) شیوع این اختلال در طول عمر 8 درصد گزارش شده است. تقریباً 25% بیمارانی که به درمانگاه ‏های اختلالات اضطرابی مراجعه می ‏کنند به اختلال اضطراب فراگیر مبتلا هستند.

 

 و ...

فهرست مطالب

مقدمه

همه‏ گیر شناسی

بیماری ‏های همراه

سبب ‏شناسی

تشخیص

خصائص بالینی

تشخیص افتراقی

سیر و پیش ‏آگهی

درمان

پایان

 

عنوان : اختلال اضطراب فراگیر چیست

فرمت : پاورپوینت

حجم : 1 مگابایت

تعداد صفحات : 54 

 

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

 


روان شناسی
قيمت فايل:8800 تومان
تعداد اسلايدها:54
خريد فايل از سايت مرجع
دسته بندی ها
تبلیغات متنی