سایت کاریابی جویا کار

پاورپوینت اختلال جسمانی کردن چیست

دسته بندي: مقالات / پاور پوینت
6 تیر

 

شامل 36 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . این پاورپوینت برای دانشجویان روانشناسی وسایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

 

مقدمه

اختلال جسمانی کردن (Somatization disorder ) ابراز مسایل روانی از طریق مشکلات جسمانی را شامل می شود که نمی توان آن را با هیچ بیماری جسمانی شناخته شده ای توجیه کرد یا آن را به علت عوارض مصرف مواد دانست. اختلال جسمانی کردن, نشانه های جسمانی چندگانه و مکرر را در بر دارد.

این اختلال که معمولا برای اولین بار قبل از 30 سالگی آشکار می شود, مشکلات جدی در عملکرد اجتماعی, شغلی و میان فردی به بار می آورد. فرد مبتلا معمولا از پزشکان یاری می طلبد و اغلب ظرف مدت چندسال به طور همزمان از پزشکان گوناگون برای شکایتهای جسمانی اغراق آمیز خود کمک می خواهد.

تعداد کمی از افراد به اختلال جسمانی قابل تشخیصی مبتلا هستند, اما شکایتهای آنها از آنچه معمولا با این اختلال همراه هستند بسیار بیشتر است و میزان اختلال فرد نیز بسیار شدیدتر است.

گرچه ممکن است به نظر برسد که افراد مبتلا به این اختلال مشکل جسمانی پیچیده ای را عمدا وانمود می کنند ولی آنها از اینکه مشکلات روانی شان به صورت جسمانی ابراز می شوند آگاه نیستند.

علل احتمالی اختلال جسمانی کردن

اختلال جسمانی کردن در اغلب موارد ابتدا در نوجوانی پدیدار می شود و به صورت یک دوره ی همیشگی افت و خیزدار در می آید که طی آن رویدادهای استرس زا می توانند نشانه ها را تشدید کنند.

افراد مبتلا به این اختلال به ندرت یکسال را بدون درخواست درمان پزشکی برای مشکل جسمانی غیرقابل تشخیص سر می کنند.

این افراد معمولا به طور وسواسی برای مشکلات جسمانی مبهم و بی اساس خود درصدد درمان جسمانی و جراحی برمی آیند. شگفت آور نیست که این اختلال می تواند وضعیت شغلی و اجتماعی فرد را بسیار مختل کند.

 و ...

فهرست مطالب

مقدمه
 علل احتمالی اختلال جسمانی کردن
 ویژگیهای تشخیصی اختلال جسمانی کردن
 روشهای درمان بیماری
 روان درمانی
 پایان 

 

عنوان : اختلال جسمانی کردن چیست

فرمت : پاورپوینت

حجم :  1.23 مگابایت

تعداد صفحات : 36 

 

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

 


روان شناسی
قيمت فايل:7800 تومان
تعداد اسلايدها:36
خريد فايل از سايت مرجع
دسته بندی ها
تبلیغات متنی