سایت کاریابی جویا کار

پاورپوینت اختلال شخصیت وابسته

دسته بندي: مقالات / پاور پوینت
6 تیر

 


شامل 42 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . این پاورپوینت برای دانشجویان روانشناسی وسایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

 

مقدمه

بیماران مبتلا به اختلال شخصیت وابسته (dependent) نیازهای خود را تحت الشعاع نیازهای دیگران قرار می دهند، مسئولیت های مهم زندگی خود را به گردن دیگران می اندازند، به خود مطمئن نیستند، و اگر جز برای مدتی کوتاه تنها بمانند، احساس ناراحتی بسیاری می کنند. به این اختلالع عنوان شخصیت وابسته منفعل (passive-dependent) هم داده اند. فروید قایل به یک بعد وابسته دهانی برای شخصیت بود که مشخصه هایش عبارت بود از وابستگی، بدبینی (pessimism)، ترس از امور جنسی،‌به خود مطمئن نبودن، انفعال، تلقین پذیری (suggestibility)، و فقدان مداومت و پافشاری در کارها. این توصیف به طبقه اختلال شخصیت وابسته در DSM-IV-TR  شباهت دارد.

همه گیر شناسی
اختلال شخصیت وابسته در زنها شایعتر از مردان است. در یک مطالعه معلوم شده است که 5/2 درصد از تمام اختلالات شخصیت در این مقوله جای میگیرد. این اختلال در بچه های کوچک خانواده شایعتر از بچه های بزرگ است. افرادی هم که در کودکی بیماری جسی مزمنی داشته اند، ممکن است بیش از بقیه مستعد این اختلال باشند.

 و ...

فهرست مطالب

مقدمه

همه گیر شناسی

تشخیص

خصایص بالینی

تشخیص افتراقی

سیر و پیش آگهی

درمان

رواندرمانی

دارودرمانی  

پایان

 

عنوان : اختلال شخصیت وابسته

فرمت : پاورپوینت

حجم :  1.32 مگابایت

تعداد صفحات : 42 

 

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

 


روان شناسی
قيمت فايل:8900 تومان
تعداد اسلايدها:42
خريد فايل از سايت مرجع
دسته بندی ها
تبلیغات متنی