سایت کاریابی جویا کار

پاورپوینت سندروم آلیس در سرزمین عجایب

دسته بندي: مقالات / پاور پوینت
4 تیر

 

شامل 35 اسلاید است و برای دانشجویان روانشناسی  وسایر دانشجویان کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .


تاریخچه


اولین بار روان پزشکی به نام جان تاد در1955میلادی ،نشانه ها و شرایط این سندروم را کشف کرد و این نام را برای آن برگزید. اتفاقأ لوئیس کارول ، نویسندۀ داستان آلیس در سرزمین عجایب، خود نیز از میگرن حادی رنج می برد.این سندروم در اثر نامتجانسی در دید حاصل می شود که برادراک  شخص مبتلا، از محیط، اثر می گذارد.

این سندروم اختلالی عصبی است و بر پیامهایی  که از چشم به مغز مخابره میشوند ،اثری نامطلوب می گذارد و متعاقبأ دریافتی نادرست را از محیط اطراف موجب می شود. بیماران معمولأ از اختلال در احساس بینایی، شنوایی ولامسه شکایت میکنند و تجربۀ توهمِ تغییررا در درک و دریافتشان از محیط گزارش می دهند. این بیماری گاه برای مبتلایان ترسناک و گیج کننده است زیرا آنها فکر میکنند در جهانی عجیب و پر از توهمات گوناگون  با ادراکی متفاوت از دیگر انسانها عقلشان رو به زوال نهاده است.

نشانه های بیماری:
 شایع ترین نشانۀ این بیماری مشاهدۀ تغییر در اندازۀ اعضای بدن توسط  فرد مبتلاست. آنان اندازۀ اعضای بدنشان را درست تشخیص نمی دهند و انها را بزرگتر یا کوچکتر می بینند. اکثر بیماران دستها و سرهایشان را نامتناسب برآورد می کنند و به طور کلی بیشتر از بزرگ شدن اعضا شکایت میکنند و کمتر از کوچک شدن حرفی می زنند.

یکی دیگر از نشانه ها اعتراض بیماران به نادرست دیدن اشیاء در اطرافشان است که بسیاری از ما این نشانه را تحت عنوان میگرن می شناسیم. مبتلایان درک درستی ازگذشت زمان ندارند برای آنها عقربه های ساعت یا به کندی یک حلزون حرکت میکنند یا با سرعتی سرسام آور.

و ... 

فهرست مطالب

تاریخچه

نشانه های بیماری
عوامل ایجاد بیماری

درمان
پایان

 

 عنوان : سندروم آلیس در سرزمین عجایب

فرمت : پاورپوینت

حجم : 1.73 مگابایت

تعداد صفحات : 35 

 

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

 


روان شناسی
قيمت فايل:7900 تومان
تعداد اسلايدها:35
خريد فايل از سايت مرجع
دسته بندی ها
تبلیغات متنی