سایت کاریابی جویا کار

پاورپوینت تعمیر ترک‌های‌ ساختمان

دسته بندي: مقالات / پاور پوینت
3 تیر


تعمیر ترک‌های‌ ساختمان

مدیریت و نگهداری ساختمان، یكی از موضوعات مهم در مدیریت ساختمان است.‌ تاكنون در كشور ما مورد توجه جد‌ی قرار نگرفته است. ‌‌با اعمال یک سیستم مناسب مدیریتی در بخش تعمیر و نگهداری نه تنها می‌‌توان كیفیت ساختمان را افزایش داد، بلكه امكان بهینه سازی هزینه‌ها نیز فراهم می‌شود. بدیهی است تعمیر و نگهداری ساختمان و مدیریت آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
مبحث تعمیر و نگهداری در ساختمان مدت‌هاست در سراسر جهان بویژه در كشورها‌ی توسعه یافته مورد توجه قرار گرفته است. با اینكه اهمیت این بخش از صنعت و تكنولوژی ساختمان از سوی محافل علمی و تحقیقاتی معتبر جهان بدست می‌آید، متاسفانه در بعد كاربردی و علمی آنگونه كه باید و شاید مورد توجه قرار نگرفته است. ترک‌ها‌ی به وجود آمده در ساختمان‌ها اغلب به علت نشست پی بر اثر عواملی همچون رطوبت و فشارهای وارده از طبقات، بی مقاومتی خاک و عملكردهای آن، همچنین نوع مصالح مصرفی و اجرای غیرفنی، است. در مجموع، بر اثر حركات زمین، اسكلت بنا حركت می‌كند و شكست‌های مختلف كه شامل ترکهای عمیق ‌یا معمولی و در مواردی به شكل مویی است، نمایان می‌شود.

‌انواع ترک‌ها

ترک‌های عمیق
‌این ترک‌ها گاهی به طور دائمی به وجود می‌آید و دلیل آن نشست مرتب پی است كه در این صورت، حضور ساكنان در ساختمان خطرناک است.
ترک‌های ثابت
‌معمولاً پس از نشست پی، تحرک ساختمان كم می‌شود. این پدیده بر ثر قطع رطوبت و فشرده شدن سطح زیر پیش می‌آید. در نتیجه، شكست و افت دیوارها و اسكلت بنا نیز متوقف، و حالت ترك ثابت می‌ماند.
کاربران عزیز توجه داشته باشید هنگام دانلود فایل از مرورگر internet explorer استفاده نکنید تا با مشکل روبه رو نشوید.


عمران و ساختمان
قيمت فايل:5500 تومان
تعداد اسلايدها:26
خريد فايل از سايت مرجع
دسته بندی ها
تبلیغات متنی