سایت کاریابی جویا کار

پاورپوینت سازه ماکارونی

دسته بندي: مقالات / پاور پوینت
2 تیر


سازه ماکارونی
سازه‌های ماکارونی‌ سازه‌هایی‌ که مصالح استفاده شده در آنها تنها ماکاورنی و چسب هستند. این سازه‌ها نسبت به سازه‌های واقعی در مقیاس کوچکتر طراحی و توسط ماکارونی و چسب ساخته‌ و پس از ساخت مورد بارگذاری قرار می‌گیرند. در واقع این سازه‌ها به عنوان ماکت ساخته نمی‌شوند. سازه‌‌ی ماکارونی که بار بیشتری را تجمل ‌کند، کاراتر خواهد بود.
انواع سازه‌ها
•    سازه‌های سبک
•    سازه‌های سنگین
کاربرد سازه‌های سبک
در طرح‌های کلان اجرایی‌، صرفه جویی اقنتصادی بسیار حائز اهمیت است. به جهت استفاده از مواد گران قیمت (فولاد و بتن) در ساخت پل‌ها‌، باید این نکته را مورد توجه قرار داد که کاهش مصالح مصرفی باعث کاهش بسیار زیاد قیمت تمام شده می‌شود. مثلاً اگر ۱۵٪ از وزن سازه کم شود این میزان کاهش را می‌توان در مورد هزینه‌ها نیز بر آورد کرد. و در یک پروژه که در حد میلیاردی هزینه دارد ۱۵٪ صرفه جویی بسیار قابل توجه است.
کاربرد سازه‌های سنگین
در پل‌های با دهانه زیاد که باید تاثیر بارهای مختلف بررسی شوند و پل باید از ظرفیت باربری نسبتاً بالایی برخوردار باشد، می‌توان از سازه‌های سنگین استفاده کرد که برای این نوع پل‌ها نیز، طرح‌ها باید بهینه شوند.
به غیر از اعضای سازه، اتصالات نیز بسیار مهم است که باید آنها نیز به دقت طراحی شوند.‌ به این دلیل که یکی از این نقاط ضعف سازه، اتصالات است و بیشترین خطاهای ساخت در این نقاط ایجاد می‌شوند. همچنین طراحی اتصالات باید با مقاومت بیشتری انجام شود که با این کار وزن سازه افزایش می‌یابد.

توجه داشته باشید هنگام دانلود فایل از مرورگر internet explorer استفاده نکنید ,vpn نیز غیر فعال باشد تا با مشکل روبه رو نشوید.


عمران و ساختمان
قيمت فايل:5900 تومان
تعداد اسلايدها:30
خريد فايل از سايت مرجع
دسته بندی ها
تبلیغات متنی