سایت کاریابی جویا کار

پاورپوینت آشوب در مدیریت

دسته بندي: مقالات / پاور پوینت
1 تیر

در 24 اسلاید قابل ویرایش با فرمت pptx



 اجرای صحیح سیستم پاداش در شرایط مختلف و خاص سازمان ها :

• •  اولاً موجب انگیزه در كاركنان برای كار بهتر شده • ثانیاً موجب تحقق دو هدف این سیستم یعنی رضایت كاركنان و افزایش بهره وری سازمانی می شود .


در مورد اعطای پاداش مناسب و ایجاد رضایت در كاركنان، رضایت كاركنان نظریه بهداشت سازمانی (Motiveation- Hygene Theory) تلاش های مدیریت را دو جهت می داند :

اقداماتی كه باعث كاهش عدم رضایت كاركنان می شود.

اقداماتی كه باعث رضایت كاركنان می شود.


با ایجاد بهداشت سازمانی – كفایت نسبی حقوق و دستمزد، رفع نواقص خط مشی های سازمانی و ترمیم و بهسازی محیط زیست- از عدم رضایت كاركنان كاسته می شود و با ایجاد انگیزه در آنها از طریق فراهم ساختن محیطی برای فراجویی و موفقیت در سازمان، بكارگیری نظریه در سازمان مشخص می شود تا با تحدید آن بتوان بهتر به نتایج دست یافت .

تبیین جوانب نظریه آشوب بر اساس یك مبنای ناقص، محك زنی و حصول نتیجه از آن خواهد بود.

 در برخورد با یك مسئله نباید صورت آن را پاك كرد و بهتر است به دنبال راه حل گشت و آن را به جواب رساند. آنچه در دنیای امروز بیش از هرچیز نتیجه بخش است. عملی است كه بر اساس شناخت صورت می گیرد.

به زعم نظریه آشوب، اندكی غفلت بحث را با انحرافات شدیدی روبه رو می سازد.

   در نظریه آشوب فقط نباید به دنبال «اگرها» بود تا «شایدها و بایدها» به دست آید. بهتر است حد فاصل بین این دو نیز شناخته شود و گزینش جامع تری انجام گیرد. در این صورت خط سیر یك فرآیند با انسجام بیشتری رسم می شود و پیش بینی ها دقیق تر به عمل می آید.

  این نظریه تئوری اقتضا را كه خود نوع تكامل  یافته تری از تئوری های سازمان و مدیریت است به چالش می كشد و تجویز نسخه هایی هرچند متنوع را مورد سؤال قرار می دهد.

   اقتضای تجویزی موقعیت ها را فقط تنوع می بخشد اما هر یك را نسبتاً پایدار می داند و برای آن احتمالات محدود و از پیش تعیین شده ای قائل است. این نگرش، دست و پای ما را در برابر پویایی های شدید محیطی می بندد و انعطاف كافی ندارد. آنچه در این بین مطرح می شود اقتضای لحظه ای بر اساس مفروضات است. 

  این اقتضای لحظه ای چیزی نیست جز همان دورنگری لحظه ای، خودمانندی لحظه ای، سازگاری پویای لحظه ای و یافتن نقاط كلیدی لحظه ای.


علوم استراتژیك :

   در مدیرت استراتژیك سازمان ها و شركت ها كثرت عوامل تأثیرگذار و غیر قابل كنترل، مدیریت را با چالش های متعددی روبه رو می سازد به نحوی كه باید در این شلوغی و بی نظمی عوامل، راهبرد مؤثر انتخاب شود. بر اساس نظریه آشوب بیشتر باید به عواملی توجه كرد كه تأثیر آنها فراتر از میزان تغییر خود این عوامل است و سخن دیگر اینكه دورنمای اجرای یك راهبرد مدیر ترسیم شودو به شفافیت آن كمك كند. این عوامل را می توان در تعاملات شركتها به وضوح دید.


خط مشی گذاری :

مدیریت منابع انسانی :

تصمیم گیری :

ساز و كارهای مالی :

دیگر فنون ابزاری :


مدیریت
قيمت فايل:6900 تومان
تعداد اسلايدها:24
خريد فايل از سايت مرجع
دسته بندی ها
تبلیغات متنی