سایت کاریابی جویا کار

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

مشارکت علمی پلیس و آموزش و پرورش کمک به دانش آموزان است

دسته بندي: اخبار / اخبار فرهنگیان
29 بهمن
مشارکت علمی پلیس و آموزش و پرورش کمک به دانش آموزان است
مدیر کل مشاوره و مددکاری معاونت اجتماعی ناجا، گفت: مشارکت علمی پلیس و آموزش و پرورش می تواند به رشد مناسب و متناسب فردی و اجتماعی دانش آموزان کمک کند.
لزوم افزایش مشارکت و همکاری های پلیس و آموزش و پرورش
 سرهنگ علیرضا حمیدی فر در حاشیه پنجمین همایش ملی روانشناسی مدرسه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از اقدامات اساسی حوزه مشاوره و مددکاری ناجا، مشارکت در همایش های علمی است و این مشارکت با مراکز علمی و همایش ها و کنفرانس های علمی بین المللی، ملی و منطقه ای به صورت برنامه ریزی شده و مستمر محقق می شود.
مدیر کل مشاوره و مددکاری ناجا به نقش تاثیر گذار این همایش ها در بررسی آسیب ها و معضلات نوپدید اجتماعی اشاره و بیان کرد: نیروی انتظامی باید در حوزه های علوم انسانی با همه مراکز علمی از جمله حوزه های  علمیه و مراکز دانشگاهی که دارای رشته های روانشناسی، مشاوره و مددکاری اجتماعی و در مجموع رشته های علوم انسانی هستند، مشارکت داشته باشد.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: شرکت در چنین همایش ها و نشست های علمی که آسیب ها و معضلات اجتماعی را مورد کنکاش قرار می دهد در پیشگیری اجتماعی از وقوع جرایم نقش بسزایی دارد و پیشگیری اجتماعی به ویژه در سنین مدرسه اولویت داشته و مقدم بر پیشگیری انتظامی است.
این مقام ارشد انتظامی به همایش ملی روانشناسی مدرسه اشاره و بیان کرد: پلیس همکاری تنگاتنگی با آموزش و پرورش دارد و این همکاری باعث ارتقای احساس امنیت در جامعه و به ویژه دانش آموزان می شود.
وی با اشاره به اینکه همایش های علمی با توجه به اینکه مسائل و پدیده های اجتماعی نوپدید را در دستور کار خود قرار می دهند و مقالات تخصصی و راهکارهای نوین برای مقابله با مشکلات در آنها ارائه می شود، تأکید کرد: بنابراین لازم است که پلیس در اینگونه همایش ها مشارکت داشته باشد.
مدیر کل مشاوره و مددکاری اجتماعی ناجا تصریح کرد: تلاش می کنیم که فرصت بدست آمده برای مشارکت در اینگونه همایش ها همچون سنوات گذشته را از دست ندهیم چرا که اعتقاد داریم حاصل این همایش ها تعامل پلیس و بخش های مختلف علمی کشور و در نهایت گسترش نظم و امنیت عمومی است.
این مقام ارشد انتظامی یادآور شد: از جمله همکاری های دیگری که در حوزه پلیس و آموزش و پرورش صورت گرفته مشارکت در سند ملی نماد تحت عنوان «نظام مراقبت اجتماعی از دانش آموزان» است و تأکید می شود که  مدرسه و پلیس هر دو نیازمند تلاش های علمی یکدیگرند.
حمیدی فر در خاتمه اضافه کرد: آنچه که ما در این حیطه برداشت، مشاهده و کسب می کنیم در حوزه سلامت دانش آموزان به کار می گیریم که آنها هم به همین نسبت از داشته ها، دانسته ها و تجربیات پلیس می آموزند و تلاش می کنند دانش آموزان عزیز این کشور که در واقع فرزندان ما هستند از آسیبهای اجتماعی محفوظ مانده و این مهم دارای اهمیت به سزایی است.

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

تگ هاي مطلب: آموزش و پرورش, مشارکت پلیس و آموزش و پرورش
منبع خبرمهر
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی