سایت کاریابی جویا کار

پاورپوینت شیر سویا

دسته بندي: مقالات / پاور پوینت
1 تیر

در 25 اسلاید قابل ویرایش با فرمت pptx



فهرست مطالب:

دانه ها سویا  :

مقایسه و ارزش غذایی :

آنزیمهای سویا :

محصولات سویا :

شیر سویا :

شیرسویا چیست؟

ارزشهای غذایی شیر سویا :

دسترس پذیری شیر سویا :

شیر سویا را خودتان تهیه کنید:

شیر سویا چگونه ساخته می شود ؟


دانه ها سویا  :

دانه های سویا نقش مهمی در اغلب جوامع آسیایی به عنوان غذا و هم دارو دارد . و امروزه در فرهنگ غربی برای ارزش غذایی شان بهتر شناخته شده اند .بیشترین برجستگی ، نقش فعالیت های حیاتی آنها در درمان و پیشگیری  بیماری ها  است و به همین جهت مصرف آنها را توسعه داده است . بنابرین  درمان واستفاده های پزشکی اصلی از دانه های سویا درخواست استفاده از آنها را افزایش داده زیرا آنها «  نقش غذایی و چند کاربردی » و طبیعت آنتی اکسیدانی آنها برای سلامتی افراد مفید است .


مقایسه و ارزش غذایی :

برخلاف دیگر گیاهان ، دانه های سویا محتوی واریته ای از ترکیبات غذایی هستند که سلامتی افراد را تأمین میکند . آنها همچنین بی مانند هستند زیرا که تمام بخش های گیاه شامل برگها ، ساقه ها و بذرها به مصرف غذا ، دارو یا علوفه حیوانات می رسد . دانه سویا شامل ترکیبات تشکیل دهنده از پروتئین به مقدار 40 _38 % ، چربی 18% که 85% آن اشباع نشده به مقدار زیاد در اسید لینولئیک و لینولنیک ، 23% اولئیک اسید و 16% اسید پالمتیک .بیشترین اسید های چرب در دانه های سویا و مشتقهای آنها اشباع نشده است و از اینرو مستعد برای اکسیداسیون هستند .

 دانه سویا محتوی 30% کربوهیدرات ، که 15% آن غیر محلول  و 15% دیگر آن کربوهیدرات محلول است . دیگر ترکیبات متنوع شامل  آلفا- توکوفرول ، نایسین ، پیرودکسین و فولاسین است . دانه های سویا همچنین منبع خوبی از فاکتور های آنتی اکسیدانی از قبیل ساپونین ها ، فسفولیپید ها ، بازدارنده های پروتئاز ، فیتاز و بازدارنده های تریپسین است .

پروتئین دانه های سویا یا پروتئین ایزوله شده سویا به طور وسیع در صنعت غذایی استفاده شده و در بسیاریی از فرمولاسیون های محصولات غذایی کودکان و دیگر غذاهای مفید جهت سلامتی قرار دارد زیرا دانه های سویامحتوی اجزاء فعال بیولوژیکی متعددی هستند که این پروتئین ها سودمندی بخصوصی برای فعالیت های استروژنیک آنها دارند . همانند پروتئین ها ی سویا ، ایزوفلاون های گیاه از فیتواستروژنز ناشی شده  و وابسته به نوعی ازترکیبات شناخته  شده چون فلاونوئید ها هستند .


آنزیمهای سویا :

طعم عمده لوبیایی سویا ناشی از آنزیم های کمپلکس لیپوکسیژناز است . در تجارت برای لیپوکسیژناز اهمیت عمده ای مطرح شده زیرا اکسیداسیون لیپیدها را کاتلیز کرده و باعث تبدیل اسید های چرب به فرم هیدروپراکسیداز می شود . هر چند آنزیم های لیپوکسیژناز به آسانی توسط جوشاندن به مدت 5-3 دقیقه غیرفعال شده و این فرایندBlanching   است که از ایجاد طعم لوبیایی جلوگیری می کند .



صنایع غذایی
قيمت فايل:7500 تومان
تعداد اسلايدها:25
خريد فايل از سايت مرجع
دسته بندی ها
تبلیغات متنی