سایت کاریابی جویا کار

تحقيق در مورد تركمن ها

دسته بندي: مقالات / کشور
11 آبان

 

سالرها یکی از اقوام بسیار مهم ترکمن ها در طول تاریخ بشمارمی روندعلاوه بر نقش آنان در هنر ترکمن در کشمکش های سیاسی نیز ایفای نقش کرده اندو اما در دوره قاجاریه و سپس حاکمیت بلشویسم در آن طرف مرزهای ایران وضعیت آنان بشدت متزلزل گردید . سالرها از دست بلشویکهای تندرو راهی افغانستان و ایران شدند.

سالراز ناشناخته ترين طايفه هاي تركمن است و تفاوت هاي قابل توجهي با ديگر تركمن ها دارد نه تنها از نوع پوشاك، گويش مي توان مهمترين آن مربوط به اسكان اين طايفه در ايران كه يك قرن نمي شود اشاره كرد.

به گذشته ي سالرها باز گرديم و دفتر خاطرات آنها را با هم ورق بزنيم. در گذشته در شوروي سابق (تركمنستان امروزي) مي زيستند اما با سلطه بلشويكيها در تركمنستان كه مصادف است با صنعتي شدن اتحاديه هاي روسيه شامل: دستگيري اقليت هاي ثروتمند در آن زمان در روسيه بيش از 20 اقليت مختلف وجود داشته است، گرفتن اراضي كشاورزي از مردم براي پيشرفت صنعتي، بهترين كشتارها و غارت ها، كاركردن زنان در عرضه هاي مختلف اجتماعي كه تطابقي با فرهنگ سالر و ديگر اقوام متعصب نداشته و پذيرفتن آن نه تنها براي سالرها بلكه براي هر قدم غيرتمند بسيار مشكل بوده و در اين شرايط در ذهن سالرها جز آينده اي تاريك و پليد خطور نمي كرد.

 گروهي از آنها شبانه دور از چشم افسران روس با فرار از ميان كوهها، دشتها و رود تجن وارد سرخس و توابع آن مي شوند ولي آن دسته از سالرهايي كه مجال فرار نمي يابند به دلايل مختلف در تركمنستان ماندگار مي شوند و بدين ترتيب سالرها به دو دسته تقسيم مي شوند اما آن دسته از سالرهايي كه وارد ايران مي شوند در مكاني به نام باغباغو واقع در خراسان رضوي و توابع سرخس سكني مي گزينند. ولي ديري       نمي گذرد كه مرگ به سوي ايل سالر آمده و بيماري ابتدا حيوانات و سپس بقيه ي افراد را از پاي در مي آورد.

با عضويت ويژه در سايت کندو فايل ها را با 50% تخفيف خريداري نماييد. جهت عضويت کليک کنيدجهت دانلود رايگان فايل به صورت pdf pdf کليک نماييد
تگ هاي مطلب: کشورها, کشور
قيمت فايل:9000 تومان
تعداد صفحات:90
خريد فايل word
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی