سایت کاریابی جویا کار

خواص ماهی و میگو و اثرات امگا 3

دسته بندي: مقالات / پاور پوینت
15 خرداد

خواص ماهی و میگو  و اثرات امگا 3

 

 تاریخچه :

بشر از دیرباز از ماهی به عنوان یك ماده غذایی استفاده كرده است. تصاویر و اشكال در غارها و دیواره‌های معابر محل زندگی نشان دهنده قدمت چند هزار ساله استفاده از آن است، بشر حتی به صورت خام نیز آن را تجربه كرده است، البته پس از پختن به طعم بهتر آن پی برده و از آن پس در برنامه غذایی خود به عنوان یك غذای خوشمزه به طور مكرر استفاده كرده است.

البته طبیعی است كه در مردمان ساحلی كه در سواحل رودخانه‌ها، دریاها و اقیانوس‌ها می‌زیستند مصرف ماهی بیشتر بوده است ولی با پیشرفت بشر و گسترش فرهنگ‌ها و تمدن‌ها، به دیگر جوامع نیز راه یافت و با كشف علوم جدید پی به ارزش‌های غذایی آن برد. به گفته متخصصین علوم تغذیه، ماهی ماده غذایی مفیدی است كه به علت داشتن ارزش غذایی و تغذیه‌ای بالا، غذایی كامل محسوب می‌شود.

ماهی از منابع بسیار خوب پروتئین است. چربی موجود در ماهی از نوع به خصوصی است كه در حفظ سلامت انسان و پیشگیری از بیماری‌ها تاثیر فراوانی دارد. ماهی حاوی ویتامین‌های محلول در چربی (A,D,E,K) و همچنین انواع محلول در آب از قبیل گروه B و منبع خوبی از مواد معدنی مانند : مس، روی، ید، سلنیوم، آهن و فلوئور است.

اسیدهای چرب موجود در ماهی از نوع امگا -3 بوده و به عبارتی دارای چربی‌های اشباع نشده خوبی بوده و عوارض ناشی از چربی‌های اشباع شده را نداشته و در حفظ سلامتی بسیار مهم است. ماهی دارای كلسترول خوب از نوع HDL می‌باشد.

با پیشرفت علوم و افزایش آگاهی مردم، خوشبختانه مصرف ماهی رو به افزایش است و مصرف مكرر ماهی در برنامه غذایی باعث جلوگیری از بسیاری از بیماری‌های قلبی عروقی هایپر كلسترومی (كلسترول بالای خون) میگرن، دیابت، سرطان‌ها، آلزایمر و غیره می‌شود.    

 

فهرست مطالب:

تاریخچه ........................ 1

مقدمه .......................... 3

بیماری‌های قلبی و عروقی ......... 8

سرطان .......................... 25

میگرن .......................... 45

بیماریهای التهابی............... 49

میگو............................ 50

منابع .......................... 55


علوم پایه
قيمت فايل:7900 تومان
تعداد اسلايدها:63
خريد فايل از سايت مرجع
دسته بندی ها
تبلیغات متنی