سایت کاریابی جویا کار

برنامه ريزي روستايي و مديريت زمين

دسته بندي: مقالات / کشور
17 آبان

نقش هاي برنامه ريزي روستايي Rural planning roles

اگرچه هدف کلي برنامه ريزي روستايي بايد خلق موقعيت هايي باشد که تحت آن شرايط فعاليت هاي روستايي بتوانند به وجود بيايند و مبانی حفاظت شوند، علائق و توجهات ديگري نيز وجود دارند که بعضي فعاليت ها را بيشتر از سايرين انعکاس مي دهند، و اينکه شانس هر کدام از سه نقش را که در بالا آمده است در طول 40 سال گذشته به حالت نوسان قرار مي دهد.

با اين وجود بيشتر اين دوره نقش رشد منابع دائمي بوده است. مخصوصاً در متن سايت کشاورزي، در جائيکه بريتانيا و ايالات متحده حجم گسترده اي از نقش حمايت از مزارع و سطح توليد و درآمد زياد از مزارع را پايه ريزي کرده اند.

با اين وجود در اواخر اين دهه، تقريباً ارتباط با سايتهاي توسعه کشاورزي مورد سئوال قرار گرفته است، مانند اثرات جانبي پيشرفت کشاورزي و يک کاهش در ديگر مناطق و اقتصاد روستايي به مرحله ي ظهور رسيده است. علاوه بر اين مشخص است که سياستهاي حمايتي به سمت جائي سوق داده مي شوند که نياز کمتري به وجود آنهاست و در ايالات متحده تخمين زده شده است که تقريباً نيم 2 بيليون دلار در نقص پرداخت در سال 1978 خرج شده است و به 10 درصد از کشاورزان که بيشترين توليد کننده ها بوده اند پرداخت شده است. اگرچه سياست هاي حمايت از کشاورزي هنوز سهم بزرگي از بودجه را به خود اختصاص داده است، برنامه هايي براي اجرا و پيشرفت اجتماعي نيز مهم ترين قسمت پيشرفت منابع روستايي است، مخصوصاً در مناطق دورافتاده و اکثر مناطق بلند، در جاهايي که کشاورزي پرهزينه است، نمي توان اقتصاد روستايي را فراهم آورد.

با عضويت ويژه در سايت کندو فايل ها را با 50% تخفيف خريداري نماييد. جهت عضويت کليک کنيدجهت دانلود رايگان فايل به صورت pdf pdf کليک نماييد
تگ هاي مطلب: کشورها, کشور
قيمت فايل:8000 تومان
تعداد صفحات:27
خريد فايل word
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی