سایت کاریابی جویا کار

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

چهره‌های سیاسی از طرح بطحایی برای انتخاب نماینده معلمان در شورای عالی استقبال کردند

دسته بندي: اخبار / اخبار فرهنگیان
1 اسفند
چهره‌های سیاسی از طرح بطحایی برای انتخاب نماینده معلمان در شورای عالی استقبال کردند
چهره‌های مختلف سیاسی کشور به طرح سیدمحمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش برای واگذارکردن اختیار خود به فرهنگیان و برگزاری انتخابات شورای عالی آموزش و پرورش واکنش نشان دادند.
سیدمصطفی تاجزاده با استقبال از این طرح، یادداشت مهران صولتی را در صفحه شخصی خود در اینستاگرام منتشر کرد: «در روزگار مستهلک‌شدن بسیاری از ارزش‌های اجتماعی و مذهبی شاید بتوان چشم امید به احیای دو ارزشی دوخت که به دلیل بی‌عنایتی‌های موجود هنوز هم قابلیت استحصال را دارند. سخن از "مشارکت" و" گفت‌و‌گو" است که چون از جنس سرمایه‌های اجتماعی هستند هرچه بیشتر مورد استفاده قرار گیرند سرشارتر و پرمایه‌تر می‌شوند. در روزهای اخیر و با ابتکار دکتر بطحایی شاهد انتخابی‌شدن سه عضو از شورای عالی آموزش و پرورش هستیم. قرار است فرهنگیان کشور در انتخاباتی مجازی از میان همکاران خود این سه عضو را برگزیده و برای عضویت در این شورا معرفی نمایند. رویدادی که موجب شده شور و نشاطی قابل توجه در گروه‌های فرهنگیان سراسر کشور ایجاد شود. مشارکت و گفت‌و‌گو بر سر مسائل آموزش و پرورش فراگیرتر شده و نامزدها هم می‌کوشند دغدغه‌های خود درباره آینده این نهاد را آشکارتر مطرح سازند. فارغ از نتیجه انتخابات برانگیخته شدن حساسیت‌های عمومی درباره مسائل آموزش و پرورش می‌تواند گامی مهم در مسیر هژمونیک‌شدن این گفتمان در سپهر فرهنگی سیاسی کشور باشد. روشن است تا مشارکت بیشتر و گفت‌و‌گوهای سازنده‌تری درباره مشکلات این نهاد صورت نگیرد امکان برون‌رفت از وضعیت معیوب کنونی قابل تصور نیست. برای آینده بهتر ایران راهی جز این نداریم که مشارکت و گفت‌و‌گو را هم به عنوان استراتژی و هم به عنوان تاکتیک در نظر بگیریم!.»
محمدرضا جلائی‌پور نیز در کانال تلگرامی خود نوشت: «خبر انتخابی‌شدن سه عضو از شورای عالی آموزش و پرورش و رقابت و مشارکت آزاد معلمان کشور برای انتخاب این سه عضو خبر مهمی است. در شرایطی که نهادهای نمایندگی و سندیکاهای معلمان فعالیت آزادانه ندارند و دبیرکل فعلی و سابق کانون صنفی معلمان (اسماعیل عبدی و محمود بهشتی) سال‌هاست که زندانی اوین‌اند، باید از این ابتکار وزیر آموزش و پرورش استقبال کرد و مطالبه کرد که این انتخابات بین معلمان کاملا آزاد و شفاف برگزار شود و در سایر شوراهای سیاست‌گذاری سایر وزارت‌خانه‌ها هم نماینده‌های برآمده از انتخاب دموکراتیک اصناف و گروه‌های اجتماعی دعوت شوند.»
برگزاری انتخابات نمایندگان معلمان در شورای عالی آموزش‌وپرورش برای انتخاب سه عضو در این شورا، ابتکار جدید سیدمحمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش دولت دوازدهم است، او در حالی که می‌توانست سه عضو جدید این شورا را خود برگزیند، اما انتخاب آنها را به فرهنگیان کشور واگذار کرد تا هر کسی که توانایی و صلاحیت حضور در شورای عالی آموزش و پرورش را دارد، بتواند نامزد شود، تبلیغ کند و در فرآیند رای‌گیری در انتخاباتی آزاد بتواند به شورا راه پیدا کند.

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

تگ هاي مطلب: شورای عالی آموزش پرورش, انتخابات, فرهنگیان, سید محمد بطحایی, وزیر آموزش و پرورش, سید مصطفی تاجزاده, محمدرضا جلائی‌پور
منبع خبرپانا
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی