سایت کاریابی جویا کار

جمع بندی سیستم های حسابداری

دسته بندي: مقالات / پاور پوینت
24 خرداد

 

مرور مختصر سیستم های حسابداری:

در این بخش یك جمع بندی از سیستم های حسابداری ذكر شده در فصول قبلی را ارائه می كنیم. هر جمع بندی شامل یك توضیح در مورد سیستم و نقش آن در عملكرد حسابدار هزینه می باشد. همین طور نحوه استفاده از اطلاعات كلی حاصل بیان شده است.

حسابداری شغلی یكی از متداولترین سیستم های مورد استفاده است كه در هزینه های شركت می تواند نقش عمده ای ایفا كند. همانند اكثر هزینه ها كه ممكن است مستقیماً به كار گرفته شوند برخی دیگر از هزینه ها جزء هزینه های Pool محسوب شده و پس از آن برای انجام یك كار، صرف می شوند. سیستم های جمع آوری اطلاعات همانند اكثر هزینه ها بایستی برای انجام فعالیت جهت دهی شوند.

حسابدار هزینه در قبال تعیین و به كارگیری سیستم حسابداری شغلی مسئول است. این روش بمنظور صرف هزینه های غیر معمول در مشاغل ویژه مؤثر و مفید است، بخصوص زمانی كه بتوان فهرست صورتحساب مربوط به مشتری را جمع آوری و بررسی كرد.

حسابداری فرآیند تقریباً همانند حسابداری شغل بكار گرفته می شود. برای این منظور نیاز به جمع آوری اطلاعات در یك دوره بلند مدت است و تنها برحسب اطلاعات فعلی تولید نمی توان آن را بكار گرفت. این امر سبب می شود كه آغاز به كار كمی دشوار و در طی گذشت یك دوره برای یك شغل ویژه، سبب توقف آن می شود. در سیستم حسابداری هزینه ملاحظات برحسب میزان كارآیی و عملكرد مورد نظر صورت می گیرند. برای دستیابی به تقریب مناسب از قبل باید ابتكار به خرج داد.

-    حسابداری مستقیم: تنها به هزینه های كل شركت مربوط می شود. این عملكرد بوسیله جمع آوری اطلاعات تنها برحسب هزینه هایی كه می توانند مستقیماً بكار گرفته شوند و در تولید محصول و صرف هزینه برای بهبود عملیات اثر مستقیم داشته باشند، صورت می گیرد. این اطلاعات توسط سیستم های جمع آوری اطلاعات كه نیازی Compile شدن ندارند، بدست می آیند. نقش حسابدار هزینه بطور مشابه حسابداری كار و فرآیند، كاملاً ملموس است. از نظر اقتصادی این طرح برای حداقل كردن هزینه بخصوص مرتبط با هزینه مواد خام بكار گرفته می شود.

-    حسابداری استاندارد بر این فرض است كه هزینه های واقعی در طول یك دوره به آرامی تغییر می كنند. در عمل هزینه های واقعی با مقادیر استاندارد مقایسه می شوند و تغییرات حاصل مورد بررسی و بازبینی قرار می گیرند. حسابداری هزینه در این سیستم ها می تواند اثر قابل توجهی داشته باشد. زیرا توسعه شغلی ناشی از این تغییرات بدست آمده است.

LIFO , FIFO و حسابداری میانگین (متوسط) به شیوه های مختلف برای مدل كردن هزینه ها بكار گرفته می شوند. وقتی كه از روش محاسبه صحیح استفاده شده باشد دقت در تغییر و تحول هزینه می تواند بعنوان نتیجه آن محسوب شود. هر یك از این سیستم ها برای رسیدن به اهدافی بصورت متداول بكار گرفته می شوند.


حسابداری
قيمت فايل:4000 تومان
تعداد اسلايدها:13
خريد فايل از سايت مرجع
دسته بندی ها
تبلیغات متنی