سایت کاریابی جویا کار

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

پرداخت اضافه کار و حق التدریس معلمان تا پایان اسفند ماه

دسته بندي: اخبار / اخبار فرهنگیان
21 اسفند

: عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: آموزش و پرورش قول پرداخت حق‌التدریس، اضافه کار و پاداش پایان خدمت سال ۹۴ فرهنگیان را همراه با حقوق اسفند ماه امسال داده است.
اسدالله عباسی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار آموزش و پرورش ، درخصوص «وضعیت بودجه وزارت آموزش و پرورش در سال ۹۶»، اظهار داشت: براساس لایحه دولت مصوباتی را درخصوص بودجه داشتیم و دولت بر اساس موارد هزینه‌ای خود و بر اساس بودجه عملکردی ، بودجه ای را تنظیم کرد و ما نیز تلاش کردیم آنها را در کمسیون آموزش تصویب کنیم.
وی ادامه داد: علاوه بر آن تلاش کردیم در خصوص نوسازی، تجهیز مدارس و سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی مدارس، مواردی را اضافه کنیم؛ اینکه آموزش و پرورش کسری بودجه می‌آورد، به این دلیل است که آنها در تنظیم لایحه بودجه به همه ابعاد نیازها توجه نمی‌کنند و در طول سال دچار کسری بودجه می‌شوند.
عباسی با اشاره به اینکه مطالبات سال ۹۴ فرهنگیان باقی مانده است، گفت: آموزش و پرورش در سال ۹۵ حق التدریس و اضافه کاری‌های فرهنگیان را پرداخت ننموده است.
عضو کمیسیون آموزش مجلس در خصوص «عدم پرداخت سرانه مدارس»، متذکر شد: سرانه مدارس را به موقع پرداخت نمی‌کنند و این عدم پرداخت به موقع، باعث می گردد مدارس با مشکل جدی مواجه شده و برخی از مدیران مدارس مجبور شوند از اولیا وجه دریافت کنند.
وی در خصوص «افزایش بودجه سرانه مدارس در سال ۹۶»، عنوان کرد: براساس آن چیزی که درخواست آموزش و پرورش بوده است، کمیسیون‌های آموزش و تلفیق مجلس تلاش کرده‌اند تصویب کرده و چیزی از آن را کم نکنند، اما اینکه اعتبار این بخش اضافه تر باشد، ما نتوانستیم.
عباسی در خصوص «پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان»، تصریح کرد: از ۴ هزار میلیارد تومان که به صورت متمم بودجه از سوی دولت پیشنهاد شده بود و ما تصویب کردیم، ۲۷۰۰ میلیارد تومان بیشتر تخصیص پیدا ننموده است. ۲۳۰۰ میلیارد تومان قرار شده بود از خزانه پرداخت کنند که اگر پرداخت شود، فکر می‌کنم مطالبات و پاداش سال ۹۴ بازنشستگان تمام خواهد شد و حتی تا شهریور نیز در این خصوص پیش‌بینی شده است.
عضو کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه هنوز اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است، ادامه داد: آموزش و پرورش قول داده بود همراه با حقوق اسفند، حق‌التدریس، اضافه کار و پاداش پایان خدمت ۹۴ را پرداخت کند که اگر پرداخت کند، بخشی از مشکلات فرهنگیان کاهش پیدا می‌کند.

برای مشاهده آخرین اخبار استخدام مربیان حق التدریس اینجا کلیک نمایید

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

منبع خبرنیازمندیهای همشهری
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی