سایت کاریابی جویا کار

تحقیق در مورد آماری و مشاجره

دسته بندي: مقالات / پاور پوینت
17 خرداد

در این تحقیق تلاش شده است راه های روابط زناشویی موفق را نشان دهیم و دستورالعملی برای ایجاد یك رابطه ی مبتنی بر عشق و علاقه را بازگو گردانیم. این تحقیق نشان می‌دهد كه زن و مرد چگونه در همه زمینه ها تفاوت دارند. زن و مرد نه تنها متفاوت از یكدیگر با هم ارتباط برقرار می سازند، بلكه در احساس، اندیشه، درك، واكنش و عشق با هم تفاوتهایی اصولی دارند. و شاید بتوان گفت كه زن و مرد حتی از دو سیاره متفاوتند. با درك تفاوتهای اصولی زن و مرد در موقعیتی قرار می گیریم كه بسیاری از ناراحتی ها موجود میان خود و همسرانمان را از میان برداریم و می توان سوء تفاهم را تخفیف داد و یا حتی از آن به طور كلی اجتناب كرد. یا با استفاده از روش های مختلف، تنشها را تخفیف داد و در مقابل در روابط زناشویی عشق و مهر را بیشتر كرد.

تنش های موجود در روابط زناشویی اغلب مردم از آن روست كه یكدیگر را درك نمی‌كنند به همین علت بسیاری از زوج ها از مناسبات زناشویی خود ناراحتند. بسیاری از افراد صادقانه به شركای زندگی خود عشق می ورزند ولی با این حال چون تنش از راه می رسد نمی دانند كه برای رفع آن چه باید بكنند. غالب اختلاف های زندگی از عدم اطلاع افراد از نیروهای روحی سرچشمه می گیرد و اگر هر دو به هدف والای زندگی مشترك زناشویی به دیده احترام بنگرند و قدر زندگی خویش را بدانند و از جوانی هم لدت ببرند هرگز غبار كدورت آیینه پیونده مقدسشان را تیره و تار نخواهد كرد و باید تفاوت ها را شناخت و به آنها احترام گذاشت و این سبب كاسته شدن اختلاف ها می شود البته باید متذكر شد كه این تحقیق به مدت تقریبی چهار ماه برای جمع آوری و تكمیل پرسشنامه و تهیه نهایی آن وقت صرف شده و بیش از بیست پرسشنامه تهیه گردید كه هر دو پرسشنامه توسط یك زوج تكمیل شد و فقط دو پرسشنامه تكمیل نشده برگشت. نمودارهای آماری بر اساس اطلاعات همین پرسشنامه بوده كه از اسفند سال هشتاد و چهار تا اول خرداد هشتاد و پنج بوده با امید اینكه مجموعه ایی از این اطلاعات راهنمای كوچكی به تحقق بهتر شدن زندگی افراد باشد.

و در طول تحقیق از چندین كتاب و مجله نیز استفاده شده كه به اختصار اسامی آنها را در فهرست مأخذ و منابع آمده است.

با تشكر

حال فرضیه ها:

1-اكثر افراد بعد از ازدواج دوست دارند مستقل زندگی كنند زیرا:

آن را دلیلی برای عدم مشاجره می دانند

2-اكثر افراد تصور می كنند مشاجره ها بعد از بچه دار شدن به وجود می آید.

3-افرادی كه از كتب آیین همسرداری استفاده می كنند در مشاجرات خود منطقی تر فكر می كنند.

4-تعداد زیادی از افراد برای حل مشكلات خود مشاوره را راه خوبی نمی دانند.

 

تفاوت های زن و مرد:

یكی از تفاوت های آشكاری كه در زن و مرد وجود دارد كنار آمدن هر دو با استرس است. مردها تمایل دارند كه در خود فرو روند و در سكوت به آنچه كه آنان را آزار می‌دهد بپردازند ولی زن ها تمایل دارند در مورد آنچه كه آنان را آزار می‌دهد حرف بزنند. یكی دیگر از تفاوت ها برانگیختن انگیزه است، مردها زمانیكه انگیزه پیدا می كنند كه احساس كنند مورد نیاز هستند. حال آنكه زن ها وقتی احساس كنند دیگران آنان را گرامی می دارند برانگیخته می شوند. همینطور زن و مرد به دلیل طرز تكلم متفاوت، یكدیگر را درست درك نمی كنند، وقتی كه زن و مرد برای نخستین بار همدیگر را ملاقات كردند متوجه این تفاوت شدند اما همین سبب ارتباط خوب آنان شد.

 

 -مردان مریخی، زنان ونوسی/ دكتر جان گری، ترجمه مهدی قراچه داغی، نشر پیكان 1377


علوم انسانی
قيمت فايل:5900 تومان
تعداد اسلايدها:46
خريد فايل از سايت مرجع
دسته بندی ها
تبلیغات متنی