سایت کاریابی جویا کار

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

برای مسئولان آموزش و پرورش برگزار شد

دسته بندي: اخبار / اخبار فرهنگیان
2 اسفند
برای مسئولان آموزش و پرورش برگزار شد
اولین گارگاه آموزشی با عنوان «آشنایی با بنیاد بیماری‌های نادر ایران» برای مسئولان حوزه سلامت اداره کل آموزش و پرورش تهران و شهرستانهای استان تهران برگزار شد.
 پیرو تفاهم نامه بنیاد بیماری‌های نادر ایران با وزارت آموزش و پرورش، اولین گارگاه آموزشی با عنوان ” آشنایی با بنیاد بیماری‌های نادر ایران برای مسئولان حوزه سلامت اداره کل آموزش و پرورش تهران و شهرستانهای اطراف، امروز با حضورگروه‌های هدف کارگاه آموزشی، کارشناسان و رؤسای اداره سلامت و تندرستی مناطق تابعه اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران و اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران برگزار شد. 
سعیده مهدی‌پور، مدیر کلینیک تخصصی نادر، با موضوع  شناخت و اصول برخورد با بیماری‌های نادر ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های علمی بنیاد، به تشریح خدمات درمانی و تشخیصی که در  کلینیک و آزمایشگاه تخصصی نادر برای بیماران نادر ارائه می‌شود، پرداخت.
مدیرکلینیک تخصصی نادر، از مسئولان حوزه سلامت آموزش و پرورش خواست در صورت مشاهده علائم بیماری‌های نادر در دانش‌آموزان، آنها را به بنیاد بیماری‌های نادر ایران ارجاع دهند.
 علی تقوی، متخصص پزشکی اجتماعی با موضوع اپیدمیولوژی و پیشگیری از بیماری‌های نادر با اشاره به سطوح مختلف پیشگیری از بیماری‌های نادر، راهکارهایی در ارتباط با نقش آموزش و پرورش در بروز بیماری‌های نادر
 از جمله شناساندن بیماری‌های نادر به جامعه از طریق آموزش و پرورش، غربالگری بیماران نادر در برنامه پرسشنامه الکترونیکی در بدو ورود به مدرسه، آشنایی مراقبین و مسئولین حوزه بهداشت و سلامت آموزش و پرورش با بیماری های نادر، آشنایی خانواده‌های دانش‌آموزان با بیماری‌های نادر و  آوردن محتواهای آموزشی در مورد بیماری‌های نادر در کتب درسی و آموزشی مطرح کرد.
 داریوش فرهود، پدر علم ژنتیک ایران و عضو کمیسیون پزشکی بنیاد نیز  با بیان اهمیت مشاوره‌های ژنتیکی، گفت: طی 48 سال فعالیت در زمینه ژنتیکی به حدود 88 هزار خانواده مشاوره ژنتیک داده‌ایم.
مهدی نوروزی، معاونت علمی، آموزشی و پژوهشی بنیاد نیز با موضوع ناهنجاری‌های مادرزادی نادر شاخص‌های علمی بیماری‌های نادر را در سازمان بهداشت جهانی و سایر سازمان‌های بین‌المللی تشریح کرد و افزود:  شاخص‌ها و میانگین شیوع این بیماری‌ها در مناطق مختلف دنیا متفاوت است؛ بنابرین وظیفه نهادهای آگاهی بخش مانند آموزش و پرورش و دانشگاههاست که با اطلاع رسانی از تبدیل شدن بیماری‌های نادر به بیماری‌های شایع جلوگیری کنند.
حمیدرضا ادراکی، مدیر عامل بنیاد و متخصص رادیولوژی با پرداختن به موضوع تشخیص بیماری‌های نادر از نگاه تصویربرداری  با ارائه نمونه‌هایی از تشخیص بیماری‌های نادر در دوران جنینی، نقش آزمون‌های تصویربرداری پزشکی را در تشخیص بیماری‌های نادر در ماه‌های اولیه بارداری بررسی کرد. در پایان کارگاه به تمام شرکت کنندگان گواهی حضور ارائه شد.                                                                                 
 

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

تگ هاي مطلب: آشنایی با بنیاد بیماری‌های نادر ایران, اداره کل آموزش و پرورش تهران, داریوش فرهود, علی تقوی
منبع خبرفارس
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی