سایت کاریابی جویا کار

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

پرداخت پاداش فرهنگیان بازنشسته سال ۹۷، در سال ۹۸

دسته بندي: اخبار / اخبار فرهنگیان
5 اسفند
پرداخت پاداش فرهنگیان بازنشسته سال ۹۷، در سال ۹۸
نشست تشکل‌های فرهنگیان و دانشجو معلمان استان ایلام با وزیر آموزش و پرورش شب گذشته در دفتر استاندار ایلام برگزار شد.
به گزارش مرکز امور هماهنگی، ارتباطات و حوزه وزارتی آموزش و پرورش، سیدمحمد بطحایی در این نشست اعضای تشکل‌ها را خطاب قرار داد و گفت: هرکدام از شما با نگاه و تحلیل و دیدگاه سیاسی و و زاویه مختص خود به یک موجود زنده یعنی مدرسه و دانش‌آموز نگاه می‌کنید و این خیلی ارزشمند است. تشکل‌ها بسیار ظرفیت ارزشمندی هستند، هیچ دستگاهی غیر از آموزش و پرورش چنین ظرفیتی ندارد. هیچ وقت آنچنان که باید از این ظرفیت استفاده نشده است. همه مدیران آموزش و پرورش باید از این ظرفیت به نحو احسن استفاده کنند.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: ما در مرکز واحدی را برای تشکل‌ها اختصاص داده‌ایم تا جلسات خود را برگزار کنند و در استان‌ها هم به این سمت می‌رویم تا تشکل‌ها حداقل امکانات را داشته باشند.
وی به سند تحول اشاره و اظهار کرد: سند تحول نقشه راه آموزش و پرورش است، اما ما اجازه نداریم از سند تحول استفاده ابزاری کنیم، سند تحول یک مفهوم انتزاعی نیست، اگر ما در مدرسه تغییرات محسوسی ببینیم که اثرگذار باشد، نشان می‌دهد که سند اجرا شده است. مردم به دنبال این هستند که امروز بچه‌هایشان که به مدرسه می‌آیند از روز قبل راست‌گوتر، امین‌تر و صادق‌تر و … باشند و این یعنی اجرای سند تحول.
بطحایی راه‌اندازی سامانه رصد در وزارت آموزش و پرورش را یادآوری کرد و ادامه داد: سامانه رصد در وزارت آموزش و پرورش راه‌اندازی شده است و مستمر به روز می‌شود. در این سامانه تمام اطلاعات اجرای سند و برنامه‌های مرتبط با این سند و زیرنظام‌های آن وجود دارد و قابل مشاهده برای افراد است.
وزیر آموزش و پرورش گفت: نباید دستاوردها و زحمت‌هایی که برای جامعه و آموزش و پرورش کشیده شده است، نادیده گرفته شود. یک روز در این مملکت نرخ پوشش پیش‌دبستانی ما ۱۸درصد بوده و اکنون با افتخار می‌گوییم بیش از ۸۵درصد است در حالیکه کشور فرانسه با آن وضعیت، ۸۹درصد نرخ پوشش پیش‌دبستانی دارد.
وی افزود: معلم ما باید از نظر معیشت چشمش سیر باشد و دنبال کار دیگری نباشد. این چشم‌انداز ما است. من مطالعه تطبیقی انجام داده‌ام، شما یک کشور را به من بگویید که معلمش مشکل معیشت نداشته باشد یا مشکل فضای آموزشی نداشته باشد.
بطحایی تفاوت آموزش‌وپرورش کشورمان را با دیگر کشورها زیاد ندانست ‌و اظهار کرد: درست است که ما با کشورهای دیگر فاصله داریم ولی این فاصله آنقدر نیست، مهمترین تفاوت‌شان در روش‌ها و انگیزه معلمان است. روش یاددهی و یادگیری ما ۷۰سال عقب افتاده است. مدرسه باید به صورت واقعی به خانه دوم دانش‌آموزان تبدیل شود و دانش‌آموزان باید از بودن در آن لذت ببرند. اما موانع بسیاری بر سر راه ما وجود دارد.
وی ادامه داد: شرایط نظام تعلیم و تربیت ما و همه شرایط باید به گونه‌ای باشد که معلم کتاب از دستش نیافتد. ما باید تمام تلاش خود را انجام دهیم تا فاصله خود را با وضع مطلوب کاهش دهیم.
وزیر آموزش و پرورش ابراز امیدواری کرد پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال ۹۷، در سال ۹۸پرداخت شود.

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

تگ هاي مطلب: وزیر آموزش و پرورش, سفر ایلام, پرداخت پاداش فرهنگیان بازنشسته, فرهنگیان بازنشسته, سند تحول, محمد بطحایی
منبع خبرآموزش پرورش
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک

فرهنگی در 5/12/1397 - 22:08 نوشته:

کاشکی به جا این قدر حرف زدن یه کم عمل میکردن.
بعد امیدوار است پاداش را سال ۹۸ بدن؟
اگر به اون دنیا معتقدین هیچکدام از ما فرهنگیان راضی نیستیم از این بی عدالتی

جمال در 14/12/1397 - 19:59 نوشته:

شما که در این شرایط حق بازنشستگی ما را نمیدید خدا از شما نگذرد'
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی