سایت کاریابی جویا کار

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

گفتمان "گام دوم" باید در فضای آموزش‌وپرورش جاری شود

دسته بندي: اخبار / اخبار فرهنگیان
6 اسفند

علیرضا کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی با اشاره به صدور بیانیه گام دوم انقلاب از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار کرد: این بیانیه به عنوان منشور تربیت سیاسی در آموزش‌وپرورش در دستور کار خواهد بود و برای تحقق آن نیاز به دو اقدام جدی داریم؛ نخست آنکه گفتمان این منشور باید در فضای آموزش‌وپرورش جاری شود.

وی ادامه داد: بیانیه گام دوم انقلاب، سه محور کلی دارد که شامل افتخار به دستاوردهای جمهوری اسلامی، ایجاد روحیه امید و نشان دادن آینده درخشان از ایران به نسل جوان و اعتماد به جوانان که در آموزش‌وپرورش قصد داریم بر روی آن کار کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش گفت:‌ بیانیه گام دوم انقلاب نکات مهم کلیدی و راهبردی را در حوزه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی دارد که باید برای تحقق آن برنامه‌ریزی کرد و در حوزه معاونت پرورشی به عنوان یکی از مهمترین اسناد مورد توجه قرار می‌گیرد.

کاظمی ادامه داد:‌ بیانیه گام  دوم انقلاب در حوزه دانش نیز متوجه آموزش و پرورش است و بخش‌های دیگری از آن مربوط به معاونت پرورشی است که در دستور کار قرار خواهد گرفت؛ آگاهی‌بخشی، معرفت و شناخت از ساختار و اندیشه حکومت، نخستین گام در تربیت سیاسی است بنابراین اگر دانش‌آموزی این آشنایی را نداشته باشد، از تربیت سیاسی بهره‌مند نمی‌شود.

وی متذکر شد: ایجاد حساسیت نسبت به ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی مدنظر است و این امر نیازمند برنامه‌ریزی است.

پایان/

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

منبع خبراخبار فرهنگیان - تسنیم
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی