سایت کاریابی جویا کار

پاورپوینت استعمار فرانو چیست

دسته بندي: مقالات / پاور پوینت
16 خرداد

 

شامل 50 اسلاید زیبا ، که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و تمام اسلایدها دارای slide show بسیار زیبا و کارشده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان علوم سیاسی و سایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

 

مقدمه

ضرورت مطالعه و پیگیری تحولات فزاینده سیاسی در سطح منطقه و جهان که از یکی دو دهه‌ قبل آغاز شده و روند پرشتابی را دنبال می‌کند، ما را با فرایند شکل‌گیری و چگونگی تحقق استعمار فرانو آشنا می‌سازد. این مفهوم، که برای اولین بار توسط مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان سازمان صدا و سیما مطرح گردید، از مفاهیم جدید ادبیات و گفتمان سیاسی حاکم بر نظام بین‌الملل است. ایشان در این دیدار فرمودند: «تلاش طبقه زرسالاران اقتدارطلب برای تسلط بر منابع حیاتی و مالی جهان، آغازگر استعمار فرانو و کاملاً جدید است.»

باید توجه داشت که استعمار، امپریالیسم و سلطه‌گری از گذشته دور تاکنون، نشان داده است که هزاران چهره آشکار و نهان دارد که همچون تارهای عنکبوت بر تمام جوانب زندگی جوامع تحت سلطه تنیده شده‌اند. این چهره‌ها در بیشتر موارد، با ظاهر بشردوستی، صلح‌طلبی، آزادی‌گرایی، ترویج عمران و آبادی و مانند آن به صورت دام‌هایی خطرناک، فرا راه ملت‌ها گسترده شده‌اند. روشن است که با آگاهی از این ظاهر فریبی‌ها، می‌توان از این دام‌ها رهید و با پیگیری‌ سیاست‌های مدبرانه و آینده نگرانه داخلی و خارجی،‌ می‌توان مانع تحقق اهداف سلطه جویانه استعمارگران شد. در این نوشتار، که نگاهی اجمالی به مسئله استعمار فرانو دارد، سئوال‌هایی از این قبیل مطرح است:

ـ منظور از «استعمار فرانو» چیست و چه تفاوت‌هایی با «استعمار کهنه» و «استعمار نو» دارد؟

ـ اهداف عمده‌ این شیوه‌کاملاً جدید استعماری چیست و از چه زمانی شروع شده است؟

ـ راهکارهای اجرایی آن چیست و چه موانع و چالش‌هایی فراروی آن قرار دارد؟

ـ آیا این فرایند زیان‌بار استعماری برای جهان می‌تواند با موضع‌گیری صحیح کشورها، به ویژه کشورهای اسلامی، پایانی بر یک آغاز باشد و به سلطه سیاه استعمارگران هزار چهره برای همیشه خاتمه بخشد؟

    و ...

 

فهرست مطالب

مقدمه

فرایند استعمار

استعمار کهن

استعمار نو

استعمار فرانو

پایان

 

عنوان : استعمار فرانو چیست

فرمت : پاورپوینت

تعداد صفحات : 50

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت


علوم سیاسی
قيمت فايل:10800 تومان
تعداد اسلايدها:50
خريد فايل از سايت مرجع
دسته بندی ها
تبلیغات متنی