سایت کاریابی جویا کار

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

خسارت ۲۶میلیاردی سیل به مدارس/ وضعیت بازگشایی مدارسی که هنوز در آب هستند

دسته بندي: اخبار / اخبار فرهنگیان
11 فروردین
خسارت ۲۶میلیاردی سیل به مدارس/ وضعیت بازگشایی مدارسی که هنوز در آب هستند
رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به خسارت ۲۶ میلیارد تومانی سیل به مدارس استان گلستان گفت: برخی مدارس برای فعالیت مجدد بعد از تعطیلات در آب هستند.
مهرالله رخشانی‌مهر درباره بازدید از مدارس مناطق سیل‌زده استان گلستان و وضعیت مدارس اظهار کرد: در بازدیدی که امروز از وضعیت مدارس مناطق سیل‌زده استان داشتیم، مشخص شد آسیب جدی به مدارس وارد نشده است اما آنها نیاز به تعمیرات اساسی دارند.
وی افزود: هیچ مدرسه‌ای در اثر سیل تخریب نشده است و خرابی‌ها به شکلی است که در برخی مناطق سطح آب بالا آمده و سقف مدارس نم داده است و آب وارد مدارس شده و برخی تجهیزات مانند میز نیمکت‌ها آب خورده‌اند که نیاز به تعویض دارند و بیشتر خرابی‌ها از این جنس است.
26 میلیارد تومان آسیب به مدارس استان گلستان
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: هم اکنون مشکل این منطقه بحث خرابی مدارس نیست و نوع خساراتی که به مدارس وارد شده به شکلی است که آنها نیاز به تعمیرات اساسی دارند و طبق بررسی‌هایی که انجام شده 26 میلیارد تومان آسیب به مدارس در استان گلستان وارد شده است.
وی ادامه داد: ستاد بحران تشکیل شده و از محل منابع استانی و حوزه مدیریت بحران برای حل مشکلات مدارس تامین اعتبار انجام می‌شود اما ما نیز از محل اعتبارات ملی وارد شده و سه هزار میز و نیمکت جدید برای مدارس استان گلستان خریداری کرده‌ایم که با فروکش کردن سطح آب در کلاس‌های درس چیده می‌شود همچنین پنج میلیارد تومان از محل استانداردسازی سیستم گرمایشی برای انجام تعمیرات موتورخانه‌هایی که آب وارد آنها شده ابلاغ اعتبار شده است.
دو شیفت شدن مدارس
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به استقرار 50 کانکس در مناطق استان گلستان و استفاده از آنها در صورت نیاز بیان کرد: تلاش می‌کنیم مدارس پس از تعطیلات نوروز راه‌اندازی شود اما به برخی مدارس آب وارد شده است بنابراین باید محل آنها تغییر یابد و مدارسی که مشکلی ندارند دو شیفت شوند.
رخشانی مهر ادامه داد: هم اکنون برخی مدارس در آب هستند و برای راه ‌‌اندازی مدارس باید مردم فرزندان خود را با استفاده از قایق یا تراکتور به مناطقی که مدارس آنها آسیب ندیده و آب در آنجا وجود ندارد بفرستند البته مقدمات لازم توسط آموزش و پرورش استان گلستان برای فراهم کردن امکان دسترسی به مکان‌های دیگر فراهم شده است.

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

تگ هاي مطلب: رییس سازمان نوسازی, مدارس استان گلستان, مهرالله رخشانی‌مهر
منبع خبرتسنیم
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی