سایت کاریابی جویا کار

آیا کافی نت یا دفتر خدمات اینترنتی دارید؟
همین حالا اینجا کلیک کنید

جزییات آزمون ورودی پایه دهم مدارس سمپاد و نمونه دولتی زمان ثبت نام، دریافت کارت، مواد امتحانی و سایر

دسته بندي: اخبار / کافی نت‌ها کنکورها دانشگاه‌ها ثبت نام اینترنتی
11 فروردین | بازدید: 429 نفر
جزییات آزمون ورودی پایه دهم مدارس سمپاد و نمونه دولتی زمان ثبت نام، دریافت کارت، مواد امتحانی و سایر
دستورالعمل آزمون ورودی مدارس دوره دوم متوسطه استعدادهای درخشان و نمونه دولتی سال تحصیلی ۹۹-۱۳۹۸ توسط سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ شد.
ثبت‌نام داوطلبان آزمون ورودی پایه دهم مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی از روز دوشنبه ۱۹ فروردین ۹۸ آغاز می‌شود و تا روز شنبه ۲۶ فروردین ماه ادامه دارد؛ البته تمامی فرایند ثبت‌نام به صورت اینترنتی به آدرس azmoon.medu.ir توسط داوطلبان انجام می‌شود و مدارس محل تحصیل داوطلبان در این خصوص هیچ مسئولیتی نخواهند داشت.
کارت ورود به جلسه آزمون نیز ۵ روز قبل از تاریخ برگزاری آزمون از طریق سامانه ثبت‌نام به نشانی azmoon.medu.ir در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد و البته شرکت داوطلبان در جلسه آزمون بدون ارائه کارت ورود به جلسه ممنوع است.
آزمون ورودی پایه دهم مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی رأس ساعت ۹ صبح روز جمعه ۳۱ خرداد ماه ۱۳۹۸ در سراسر کشور به صورت هم‌زمان برگزار می‌شود.

* شرایط ثبت‌نام
ضوابط و شرایط عمومی ثبت‌نام داوطلبان شامل داشتن تابعیت ایرانی است و همچنین ضوابط و شرایط داوطلبان مدارس استعدادهای درخشان، داشتن حداقل معدل کل سالانه ۱۹ پایه هشتم در خرداد سال تحصیلی ۹۷-۱۳۹۶ است؛ البته دانش‌آموزان پایه نهم مدارس استعدادهای درخشان از شرکت در آزمون ورودی معاف هستند؛ پذیرش نهایی این دست از دانش‌آموزان در پایه دهم منوط به احراز شرایط ادامه تحصیل در پایه نهم سال تحصیلی ۹۸-۱۳۹۷ مدارس استعدادهای درخشان مطابق ماده ۱۵ آیین‌نامه ارزشیابی تحصیلی و تربیتی دوره اول متوسطه مصوب جلسه ۱۶ کمیسیون معین شورای عالی آموزش و پرورش مورخ ۴ مهر ماه ۱۳۹۷ است.
ضوابط و شرایط ثبت‌نام داوطلبان مدارس نمونه دولتی: تمامی دانش‌آموزانی که در سال تحصیلی ۹۸-۱۳۹۷ در پایه نهم مشغول به تحصیل هستند مجاز به ثبت‌نام در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی هستند. البته به استناد بخشنامه شماره ۳۵۸۳ مورخ ۱۶ فروردین ۱۳۹۵، ملاک شرکت در آزمون ورودی، کسب حداقل معدل ۱۷ برای فارغ‌التحصیلان پایه نهم است.
در محدوده‌هایی که امکان ثبت‌نام در دو واحد آموزشی (دبیرستان‌های نمونه دولتی دوره دوم متوسطه) وجود داشته باشد، دانش‌آموزان می‌توانند در فرم تقاضانامه ثبت‌نام هر دو اولویت را انتخاب کنند؛ رقابت علمی برای ورود به هنرستان‌های فنی‌وحرفه‌ای نمونه دولتی در بین دانش‌آموزان شهر و شهرستان، بدون در نظر گرفتن منطقه یا ناحیه خواهد بود. همچنین دانش‌آموزان عشایری به دلیل کوچ‌رو بودن در هر منطقه‌ای در سطح استان مجاز به ثبت‌نام و شرکت در آزمون هستند.

* مواد امتحانی تعداد و ضریب سؤالات آزمون
محتوای آزمون مشتمل بر دو دسته سؤالات «استعداد تحلیلی» «استعداد تحصیلی» است؛ ۲۰ درصد امتیاز آزمون مربوط به سؤالات استعداد تحلیلی و ۸۰ درصد آن مربوط به سؤالات استعداد تحصیلی است.
 

 
سؤالات استعداد تحلیلی به شیوه چهارگزینه‌ای (فقط با یک پاسخ درست) به منظور ارزیابی توانایی تحلیل، ریشه‌یابی، طبقه‌بندی و سازماندهی مطالب و مباحث گوناگون طراحی می‌شود؛ طراحی این سؤالات عمدتا مبتنی بر محتوای کتب درسی نخواهد بود.
سؤالات استعداد تحصیلی به شیوه چهار گزینه‌ای (فقط با یک پاسخ درست) در سطح محتوای کتاب‌های درسی با تأکید بر سطوح بالای شناختی، تلفیق دانش، مفاهیم و مهارت‌های ۲ یا چند ماده درسی در برخی سؤالات، طراحی می‌شود؛ همچنین به ازای هر پاسخ صحیح سه نمره مثبت و به ازای هر پاسخ غلط یک نمره منفی برای داوطلبان در نظر گرفته می‌شود و برای سؤالات بدون پاسخ، نمره‌ای منظور نخواهد شد البته چنانچه داوطلبی در سؤالی بیش از یک گزینه را علامت زده باشد، یک نمره منفی برای او منظور خواهد شد.
علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند فایل دستورالعمل آزمون ورودی مدارس دوره دوم متوسطه استعدادهای درخشان و نمونه دولتی سال تحصیلی ۹۹-۱۳۹۸ را دانلود کنند:

برای عضویت در کانال کافی نت ها در تلگرام کلیک کنید

منبع خبرسایت کندو
تاريخ انقضاء:26 فروردین 98
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی