سایت کاریابی جویا کار

كارآموزي درمجتمع معدني گل گهر(جداكردن آهن ازسنگ آهن)

دسته بندي: مقالات / کارآموزی
10 فروردین

 

مجتمع معدني گل گهر يكي از بزرگترين پروژه هاي كشور است.كار اين مجتمع جدا كردن آهن از سنگ آهن مي باشد.اين پروژه توسط دو فاز اجراء مي شود كه البته فاز 1و2 مثل هم است .

حال براي اينكه اين پروژه بيشتر و سريعتر قابل بهره برداري باشد فاز3 يا فاز طرح و توسعه اي در دست برنامه ريزي و ساخت است .كار آموزي من در شركتي است كه مسوليت كلي راه اندازي برق طرح توسعه را بعهده دارد.مجتمع فولاد مباركه و نورد اهواز توسط براده آهني كه از گل گهر استخراج مي شود تغذيه مي شوند .البته براده آهني كه قرار است به نورد اهواز برود ابتدا به كشور بحرين مي فرستند تا كار گندله سازي انجام شود و بعد دوباره وارد كشور مي شود و به اهواز مي رود.البته قرار است كه بعد از اجراي فاز3 طرح گندله سازي در كشور در خود منطقه گل گهر اجراء شود ،كه بسيار پروژه عظيمي است و ما اميدواريم اين پروژه هم هر چه سريعتر اجراء شود.

در اينجا لازم مي دانم كه يك توضيح مختصري در مورد چگونگي عملكرد پروسه گل گهر سير جان بدهم.

پس از انفجار ديناميت در معدن كه اين كار توسط يك شركت خاصي انجام مي شود ،سنگ توسط سنگ شكن به قطعاتي كوچك تبديل مي شود و سپس توسط نوار نقاله اي به سيلوهاي انتقال مي يابد .از اين پس توسط يك نوار نقاله ديگر از سيلو به آسياب خشك انتقال مي يابد.قبل از ورود به آسياب خشك در يك قسمتي مقداري آب به آنها پاشيده مي شود تا مقداري رطوبت گرفته تا عمل آسياب راحت تر و همچنين از بلند شدن گرد و غبار جلو گيري كند.

پس از اينكه سنگ ها به ذرات ريز مورد نظر تبديل شد ،وارد دستگاهي بنام كلاسيفايرClasfire مي شود.در اينجا است كه ذرات موجود بر اساس وزن به Screen (غربالها)يا به سيكلنها راه مي يابند.ذراتي كه از screen عبور مي كنند اجازه ورود به اربينها را پيدا مي كنند.

 

با عضويت ويژه در سايت کندو فايل ها را با 50% تخفيف خريداري نماييد. جهت عضويت کليک کنيدجهت دانلود رايگان فايل به صورت pdf pdf کليک نماييد
قيمت فايل:8000 تومان
تعداد صفحات:15
خريد فايل word
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی