سایت کاریابی جویا کار

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

«آموزش و پرورش» دغدغه‌ اساسی دولت باشد

دسته بندي: اخبار / اخبار فرهنگیان
11 اردیبهشت
«آموزش و پرورش» دغدغه‌ اساسی دولت باشد
رضا انصاری شامگاه سه‌شنبه در آیین تجلیل از فرهنگیان بازنشسته داراب اظهار داشت: تا زمانی که آموزش و پرورش به دغدغه ریاست جمهوری و مجلس به عنوان نهادهای اثرگذار تبدیل نشود، پیشرفتی در کشور حاصل نمی‌شود.
وی با اشاره به اینکه یکی از ضعف‌های جامعه ما این است که مردم دغدغه آموزش ندارند، افزود: مطالبه‌های بسیاری به ما منتقل می‌شود اما در میان آنها، آموزش در پژواک صدای مردم جایگاهی ندارد.
نماینده مردم داراب و زرین‌دشت در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: معلمان، اساتید دانشگاه و افرادی که فکر و قلمشان ‌اثرگذار و نقش‌آفرین است، به همان نسبت که مدیریت افکار جامعه را بر عهده دارند، در قبال ارتقا جایگاه آموزش نیز مسؤولند.
انصاری با تاکید بر نقش نخبگان سیاسی و اجتماعی در مدیریت جامعه گفت: کلید توسعه جامعه، سرمایه انسانی است نه نفت و پروژه‌های عمرانی و جامعه‌ای پیشرفت می‌کند که نخبگان علمی، فنی و اقتصادی خوبی پرورش دهد.
وی تصریح کرد: در دنیای امروز پارادایم اقتصادی دانش‌بنیان جایگزین اقتصاد منبع‌محور شده و منابع دیگر پیشرفتی ایجاد نمی‌کنند بنابراین آموزش مهارت‌محور به عنوان یکی از شاخص‌های‌ اصلی توسعه در نظر گرفته می‌شود.
 حرمت فرهنگیان با اخلاق‌مداری حفظ می‌شود
در ادامه این مراسم رئیس اداره آموزش و پرورش داراب گفت: حرمت فرهنگیان با اخلاق‌مداری و شایسته‌مداری حفظ می‌شود.
محمدعلی اطاعت ادامه داد: جهت رشد و توسعه آموزش و پرورش باید از تمام پتانسیل‌های موجود بهره‌مند شد و کمبود منابع مالی نمی‌تواند مانعی برای توسعه این عرصه قلمداد شود.
وی بابیان اینکه آموزش و پرورش نقش راهبردی در جامعه دارد، افزود: پیشرفت و توسعه در عرصه آموزش و پرورش با اعتماد به جوانان حاصل می‌شود و چنان چه به دنبال ایجاد محدودیت برای جوانان باشیم به توسعه مطلوب نمی‌رسیم.
رئیس آموزش و پرورش داراب خاطرنشان کرد:ایجاد مصونیت نیز با رشد جنبه‌های روحی، عاطفی، معنوی و تقویت ابعاد دینی برای جوانان حاصل می‌شود.
اطاعت با اشاره به هفته بزرگداشت معلم و سالروز شهید مطهری بیان کرد: شهید مطهری همواره دغدغه تعلیم و تربیت داشت و از جنبه‌های مختلف می‌تواند الگوی جامعه باشد.
وی اضافه کرد: این استاد شهید توجه ویژه‌ای به جوانان داشت و با تکیه بر آموزه‌های اسلامی تمام جوانب را در زمینه رشد و تعالی این قشر از جامعه در نظر می‌گرفت.
اطاعت اظهار داشت: جامعه امروز چنان چه خواهان رشد و پیشرفت است باید شهید مطهری را به عنوان الگویی ارزنده انتخاب کرده و به اندیشه‌های بالنده ایشان توجه کند.
 در این مراسم از 360 معلم دارابی که طی سالهای 96 و 97 بازنشسته شده‌اند، تجلیل شد.

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

تگ هاي مطلب: رضا انصاری, فرهنگیان بازنشسته داراب, آموزش و پرورش, محمدعلی اطاعت
منبع خبرفارس
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی