سایت کاریابی جویا کار

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

استاد مطهری الگوی شایسته معلمان است

دسته بندي: اخبار / اخبار فرهنگیان
11 اردیبهشت
استاد مطهری الگوی شایسته معلمان است
 غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی در مراسم سپاس معلم که در دبیرستان شهدای هفتم تیر برگزار شد با بیان اینکه امسال روز معلم مقارن با ایام ولادت حضرت مهدی(عج) است و این تقارن بر مبارکی این روز افزوده است، گفت: روز معلم به یاد و نام استاد بزرگوار شهید مطهری نامیده شده است و جا دارد احترام قلبی و همیشگی خود را نسبت به این بزرگوار که الگوی همه ما معلمان هستند، ابراز کنیم.

وی ادامه داد: انتخاب استاد مطهری به عنوان الگوی معلمان، انتخابی بسیار شایسته است و همه آنچه ما برای یک معلم آرزو می‌کنیم در وجود او متجلی بود؛ دانش، شوق معلمی، عشق به آموزش، اخلاص و فداکاری و جان بر سر آرمان خود نهادن، واقعیاتی بود که در وجود ایشان مشاهده کردیم.

حداد عادل افزود: آنقدر عشق به آموختن داشت که هر هفته که به حضورش می‌رسیدیم، اگر در طول هفته یک مجله علمی مطالعه کرده بود و مقاله‌ای مورد نظرش بود که باید شاگردی مثل من بخواند، با شوق و اشتیاق بعد از درس، مجله را می‌آورد و می‌گفت «این مقاله را من خواندم، تو هم بخوان»؛ این طور عشق به آموزش داشت. 

وی گفت: به اعتقاد بنده، ارزشمندترین غنیمتی که ملت ایران با پیروزی در انقلاب اسلامی به دست آورد، آموزش‌ و پرورش است و همه خوبی‌هایی که ما برای ملت ایران آرزو می‌کنیم از طریق آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت دست‌یافتنی است، بنابراین قدر اموزش و پرورش را باید بدانیم.

رئیس فرهنگیان زبان و ادبیات فارسی با بیان اینکه همه امکانات را باید برای آموزش و پرورش بخواهیم، اضافه کرد: در آموزش و پرورش، رکن اصلی معلم است؛ همه عناصر آموزش و پرورش، اجزای بی‌روح هستند تنها عنصر با روح و زنده در میان اجزای سازنده آموزش و پرورش، معلم است.

وی تصریح کرد: معلم با زنده بودن خود، روح و زندگی به عناصر دیگر آموزش‌ و پرورش می بخشد؛ کتاب بی‌جان در دست معلم جان می‌گیرد، ساختمان و مقررات جان می‌گیرد چون معلم است که به همه اینها معنا می‌بخشد بنابراین بیش از هر چیز، توجه ما باید به انتخاب، تربیت و حمایت از معلم باشد و روز معلم فرصتی برای این موضوع است.

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

تگ هاي مطلب: روز معلم, فرهنگیان, اموزش و پرورش
منبع خبرپارس نیوز
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک

یک معلم ازکاشان در 12/02/1397 - 11:25 نوشته:

سلام ،چندین سال است درهفته معلم تعریف وتمجیدهازیادمی شودکه هیچ کدام کارگشانیست به جای این حرف های بیهوده وبی ارزش وتعارف های بیجافکری به حال فاصله حقوق وامکانات رفاهی معلمان بادیگرکارمندان دولت بکنید که به مناسبتهای مختلف انواع پاداشهارامی گیرند،معوقه ندارند،پاداش پایان خدمتشان تمام وکمال فوری پرداخت می شود ،بیمه تکمیلیشان خیلی بیشترازبیمه مابهتراست .منزلت اجتماعی دارند و........معلمها ازبی عدالتی وتبعیض خسته شده اند.
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی