سایت کاریابی جویا کار

تغذیه نامناسب مهمترین عامل تهدید سلامت ایرانی‌هاست

دسته بندي: اخبار / اخبار علوم پزشکی
23 اردیبهشت
تغذیه نامناسب مهمترین عامل تهدید سلامت ایرانی‌هاست
کاشان - معاون دانشگاه علوم پزشکی کاشان تغذیه نامناسب را مهمترین عامل تهدید سلامتی ایرانی ها دانست و گفت: ۸۰ درصد مردم کاشان در یک سال گذشته به پایگاه‌های سلامت مراجعه کردند.
سیدعلیرضا مروجی در گفت و گو با خبرنگار مهر، ضمن عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار داشت: تولید سلامت برای جامعه باید تحقق پیدا کند و رونق تولید برای آحاد مردم به وسیله پوشش همگانی سلامت وظیفه همه ماست؛ خوشبختانه ۸۰ درصد از مردم کاشان طی سال گذشته به پایگاه‌های سلامت مراجعه داشته و از خدمات رایگان بهره مند شدند.
وی از عدم مراجعه ۲۰ درصد از شهروندان کاشانی به پایگاه‌های سلامت این شهرستان خبر داد و افزود: دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی در حوزه نظام سلامت بی نظیر است چراکه به عنوان مثال در آغاز انقلاب از هر ۶ کودک یکی فوت می‌کرد اما امروزه از هر ۶۰ کودک یک کودک فوت می‌کند که عمده این مرگ و میرها نیز به دلیل حوادث سوانح بوده که قابل پیشگیری است.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان از افزایش سن امید به زندگی تا ۷۰ سال خبر داد و ابراز داشت: این مهم نتیجه توجه به کودکان در حوزه سلامت بوده و امروز نیز نوبت به میان‌سالان و سالمندان رسیده است که بر همین اساس لازم است تا این افراد با مراجعه به پایگاه‌های سلامت محل زندگی خود میزان سلامت جسمی را به صورت رایگان مورد ارزیابی قرار دهند تا در ماه رمضان دچار مشکل نشوند.
اخذ آزمایشات مختلف تنها ۱۰ درصد از سلامت را تضمین می‌کند
وی با بیان اینکه اخذ آزمایشات مختلف تنها ۱۰ درصد از سلامت را تضمین می‌کند، گفت: مهمترین موضوع در حفظ و ارتقای سلامتی تشکیل پرونده الکترونیک سلامت در پایگاه‌های سلامت محلی و ارائه شرح حال به کارشناسان مربوطه است چراکه سلامت روحی و روانی از طریق آزمایش مشخص نمی‌شود.
مروجی ضمن تاکید بر داشتن خواب مناسب و کافی اظهار داشت: لازم است تا شهروندان با برنامه‌ریزی مناسب علاوه بر شرکت در جلسات و محافل قرآنی در ایام ماه مبارک رمضان خواب خوبی نیز داشته باشند تا بتوانیم برای سحر و اعمال آن بیدار باشیم و این نکته حائز اهمیت است که خواب بین الطلوعین برای سلامتی اصلاً مناسب نیست.
وی با بیان خواب در صبح زود، بعد از ناهار و در هنگام غروب به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود، افزود: خواب در این مواقع موجب کسلی انسان، افزایش وزن و خراب شدن پوست، بدبویی دهان، کاهش قوا و خستگی نیز می‌شود و این نکته نیز قابل توجه بوده که خواب در زمان گرسنگی نیز مناسب نیست.
تغذیه نامناسب را مهمترین عامل تهدید سلامت در ایران
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان تغذیه نامناسب را مهمترین عامل تهدید سلامت ایرانیان دانست و ابراز داشت: اصل دوم برای حفظ سلامتی توجه به خوردن و آشامیدن است و بر همین اساس باید از کم خوری و پرخوری اجتناب کرد؛ همچنین باید زمانی که کامل سیر نشده‌ایم از غذا خوردن دست بکشیم، پس از صرف غذا چند قدم راه برویم و تا دو ساعت بعد از صرف غذا نیز نخوابیم.
وی با بیان اینکه ماه رمضان در فصول گرم سال واقع شده است، گفت: در این شرایط از خوردن غذاهای پرچرب، سرخ کردنی، شیرینی و خامه به میزان زیاد خودداری شود ولازم است مصرف سبزیجات و غذاهای آبکی همچون آش و سوپ را افزایش دهیم تا دچار بیماری رایج در این فصل همچون گرمازدگی و غیره نشویم.
منبع خبرمهر
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی