سایت کاریابی جویا کار

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

ساخت درمانگاه فرهنگیان در گنبدکاووس.3 مدرسه جدید در مناطق سیل‌زده ساخته می‌شود

دسته بندي: اخبار / اخبار فرهنگیان
26 اردیبهشت
ساخت درمانگاه فرهنگیان در گنبدکاووس.3 مدرسه جدید در مناطق سیل‌زده ساخته می‌شود
رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس از راه‌اندازی درمانگاه فرهنگیان این شهرستان و کلنگ‌زنی سه مدرسه جدید در مناطق سیل‌زده خبر داد.
ساخت درمانگاه فرهنگیان در گنبدکاووس/ پرداخت خسارت به تمامی مدارس سیل زده گنبدکاووس
شورای آموزش و پرورش به عنوان عالی‌ترین ساختار قانونی در سطوح مختلف کشوری، استانی و شهرستانی برای حل مشکلات آموزش و پرورش اعم از دانش آموزان، مدارس، فرهنگیان و ... است که بسیاری از معضلات در این شورا با راهکارهای قانونی و تدابیر ویژه رفع می‌شود.
شورای آموزش و پرورش گنبدکاووس که چندین سال به عنوان رتبه برتر این شورا را در سال‌های اخیر به دست آورده است نیز با تشکیل جلسه پیرامون دستور کارهای متقاوتی از جمله ساخت درمانگاه فرهنگیان، تسریع ساخت پروژه‌های خیرساز و ساخت مدارس جدید در مدارس سیل‌زده به ریاست فرماندار گنبدکاووس تشکیل جلسه داد.
* 3 مدرسه جدید در مناطق سیل‌زده ساخته می‌شود
مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس در این نشست با اشاره به اینکه سال جاری را با مخاطره بزرگی به نام سیل آغاز کردیم که آسیب بسیاری به مدارس ما وارد کرد، اظهار کرد: این تلخی‌ها در کنار شیرینی همدلی و همیاری همه همکاران و حتی دانش آموزان و اولیا آنها برای بازسازی و خروج ز بحران از یادها رفته است.
کمال‌الدین نظرنژاد با بیان اینکه با همکاری بیمه معلم توانسته‌ایم تمامی خسارت‌های وارد شده به مدارس سیل‌زده را پرداخت کنیم، افزود: با کمک وزارت آموزش و پرورش و وزارت کشور نیز با توجه به آسیب‌های وارده به گنبدکاووس در سیل و نیاز مبرم به جبران سه مدرسه در محله «مدرسی»، «تقی‌آباد» و «بی‌بی شیروان» را به زودی کلنگ‌زنی خواهیم کرد.
وی با تاکید بر اینکه مدارس مدنظر در محله مدرسی و تقی‌آباد 9 کلاسه و مدرسه روستای بی‌بی شیروان 6 کلاسه خواهد بود، گفت: همزمان با این موضوع فرآیند مقاوم‌سازی دو مدرسه «ابوحنیفه» و «ابوریحان بیرونی» را نیز آغاز خواهیم کرد.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس ساخت و راه‌اندازی درمانگاه فرهنگیان را آرزوی چندین ساله فرهنگیان گنبدی دانست و خاطرنشان کرد: با توجه مشکلات فضایی که قبلا برای این منظور در گرفته بودیم از جمله فقدان پارکینگ و فضا برای نگهداری آمبولانس تصمیم بر این شد تا این درمانگاه را هرچه زودتر در محل مرکز مشاوره فعلی در خیابان خیام جنوبی راه‌اندازی کنیم.
نظرنژاد با اشاره به اینکه مرکز مشاوره ما نیز به یک مکان مجهز و تخصصی در مجاورت مدرسه صدیقه کبری (س) منتقل خواهد شد، ادامه داد: در حال حاضر سه یونیت پزشکی نیز برای درمانگاه به شهرستان واصل شده است که هر کدام حدود 300 میلیون تومان قیمت دارند.
* فرهنگیان گنبدی در آزمون  سیل اخیر سربلند شدند
فرماندار گنبدکاووس در این جلسه با اشاره به زحمات و تلاش‌های پرسنل و مدیران اداره آموزش و پرورش گنبدکاووس در سیل اخیر، اظهار کرد: شما فرهنگیان عزیز در آزمون بزرگ سیل اخیر سربلند بیرون آمدید.
عبدالقدیر کریمی با بیان اینکه مدیران آموزش و پرورش در گنبدکاووس آشنا به مشکلات و معضلات این اداره و خود ایده پرداز خوبی هستند، افزود: این نگاه تخصصی و فنی در آموزش و پرورش گنبدکاووس بدون تردید منجر به نتیجه بهتر و شایسته‌تری در ارتقای شاخص‌ها در سطوح مختلف خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه شورای آموزش و پرورش یک ساختار مهم و ظرفیتی بزرگ برای حل مشکلات اصلی آموزش و پرورش است، خاطرنشان کرد: دستور کارهای این شورا باید مطابق با شان و منزلت این شورا و منطبق بر مشکلات بزرگ و اولویت‌دار فرهنگیان و جامعه آموزش و پرورش باشد.
* راه‌اندازی درمانگاه فرهنگیان تسریع شود
فرماندار گنبدکاووس بر ضرورت تسریع در راه‌اندازی درمانگاه فرهنگیان در این شهرستان تاکید کرد و گفت: بنده حاضرم پیگیری‌های استانی و ملی را برای راه‌اندازی هر چه سریع‌تر این درمانگاه مطابق با شاخص‌ها و استانداردهای لازم و در شان فرهنگیان انجام دهم.
کریمی با بیان اینکه برخی مدارس خیرساز در سطح شهرستان به سرانجام نرسیده و منتظر اقدامات لازم از سوی اداره آموزش و پرورش و مسؤولان استانی است، ادامه داد: شاخص‌های گنبدکاووس در حوزه مشارکت خیرین در مدرسه‌سازی در جایگاه نخست استان است و با رتبه‌های دوم و سوم فاصله بسیاری دارد که این موضوع نباید با تعلل در اجرای تعهدات بخش آموزش و پرورش موجب دلسردی خیرین شود.
وی با اشاره به اینکه پروژه مدرسه خیرساز روستای «قره‌ ماخر» باید هر چه سریع‌تر با همکاری بنیاد مسکن، بخشداری، آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌ها هر چه زودتر به پایان برسد، تصریح کرد: به هر طریقی ممکن است مطابق با قانون و با هماهنگی نوسازی، و تجهیز مدارس این پروژه را در منطقه محروم «داشلی‌برون» به بهره برداری برسانید.
* صدور پروانه رایگان به مدارس خیرساز
شهردار گنبدکاووس نیز در این جلسه با اشاره به اینکه شهرداری آماده صدور پروانه ساخت رایگان به مدارس خیرساز است، افزود: در این گونه موارد شهرداری کمال همکاری را با مجموعه آموزش خواهد کرد زیرا توسعه فضاهای آموزشی را یکی از اولویت‌های اقدامات فرهنگی و اجتماعی در شهرستان می‌داند.
منصور طعنه گنبدی با بیان اینکه در حوزه تجاری‌سازی برخی عرصه‌های آموزشی نیز حاضر به همکاری تمام قد با آموزش و پرورش هستیم، خاطرنشان کرد: تجاری‌سازی برای برخی از مدارس می‌تواند منافع مالی خوبی را برای هزینه‌های آموزشی و پرورشی آنها ایجاد کند تا در نوسانات قیمت‌ها دچار مشکل در ارائه خدمات به دانش‌آموزان نشوند.
وی با تاکید بر اینکه در حوزه ساخت و راه‌اندازی درمانگاه نیز بیشتر تکالیف بر عهده شبکه بهداشت و درمان است، اضافه کرد: با این وجود در هر بخشی لازم به همکاری باشد شهرداری آماده کمک به مجموعه آموزش و پرورش و راه‌اندازی این مکان است.

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

تگ هاي مطلب: درمانگاه فرهنگیان, رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس, شورای آموزش و پرورش گنبدکاووس, شهردار گنبدکاووس
منبع خبرفارس
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی