سایت کاریابی جویا کار

فوت سالانه ۱۰۰ هزار ایرانی بر اثر عوارض ناشی از فشار خون بالا

دسته بندي: اخبار / اخبار علوم پزشکی
8 خرداد
فوت سالانه ۱۰۰ هزار ایرانی بر اثر عوارض ناشی از فشار خون بالا
کاشان - معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به فوت سالانه ۱۰۰ هزار ایرانی بر اثر عوارض ناشی از فشار خون بالا گفت: پویش کنترل فشار خون تا نیمه تیرماه در کاشان ادامه دارد.
سیدعلیرضا مروجی ضمن اشاره به راه اندازی پویش کنترل فشار خون در کاشان اظهار داشت: این پویش ویژه افراد بالای ۳۰ سال، خانم‌های باردار و تمام بیماران کلیوی در نظر گرفته شده است که تا نیمه تیرماه افراد هدف باید نسبت به اندازه گیری فشار خون خود از طریق اعلام شده اقدام کنند.
وی با بیان اینکه افراد می‌توانند از سه طریق فشار خون خود را اندازه گیری کنند، افزود: یکی از راه‌های اندازه گیری فشار خون آن است که افراد فشار خون را در منزل با دستگاه‌های خانگی اندازه گیری کرده و در سامانه salamat.gov.ir که بدین منظور طراحی شده است، ثبت کنند به نحوی که پس از ثبت اگر فشار خون آنان بالا باشد از طریق ارسال پیامک افراد را برای حضور در پایگاه‌های سلامت دعوت می‌کنند.
راه اندازی ایستگاه‌های سیار اندازه گیری فشار خون
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان مراجعه به پایگاه‌های سلامت را یکی دیگر از روش‌های ثبت فشار خون جامعه هدف عنوان کرد و ابراز داشت: ایستگاه‌های سیاری در حال آماده سازی است که بعد از عید سعید فطر به مدت یک ماه در اماکن پر تردد مستقر خواهند بود و نسبت به اندازه گیری فشار خون افراد اقدام می‌کنند و مشاوره‌های لازم نیز به افراد داده می‌شود.
وی با بیان اینکه تعداد دقیق افراد مبتلا به فشار خون در کاشان مشخص نیست، گفت: یکی از اهداف اجرای این طرح شناسایی افراد مبتلا به فشار خون بالا است در حالی که به طور متوسط میزان شیوع این بیماری در جامعه ۲۷ درصد است و افرادی که رژیم غذایی مناسبی نداشته، کم تحرک بوده و اضافه وزن و یا سابقه بیماری فشار خون دارند بیشتر در معرض این بیماری قرار دارند.
فوت سالانه ۱۰۰ هزار ایرانی بر اثر بیماری فشار خون بالا
مروجی با بیان اینکه سالانه ۱۰۰ هزار نفر در کشور به دلیل عوارض فشار خون بالا جان خود را از دست می‌دهند، اظهار داشت: پیش بینی می‌شود در کشور ۱۶ میلیون نفر مبتلا به فشار خون بالا باشیم که تنها ۶۰ درصد از آنها از بیماری خود اطلاع دارند و تنها نیمی از افراد نیز داروهای خود را مطابق دستور پزشک مصرف می‌کنند و نتیجه آن است که تنها ۱۹ درصد افراد مبتلا به فشار خون بالا بیماری خود را کنترل می‌کنند.
وی با بیان اینکه طی ۲۵ سال گذشته فشار خون در کشور سه برابر شده است، افزود: تغییر سبک زندگی مهمترین عامل بروز بیماری فشار خون بالا است به نحوی که ۲۷ درصد بانوان و ۲۵.۵ درصد آقایان در کشور به این بیماری مبتلا هستند و امید است با اقدامات صورت گرفته این بیماری در کشور کنترل و حتی ریشه کن شود.
منبع خبرمهر
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی