سایت کاریابی جویا کار

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

وجود ۷ هزار و ۶۴۰ پروژه نیمه‌تمام آموزش‌وپرورش در کشور

دسته بندي: اخبار / اخبار فرهنگیان
12 تیر
وجود ۷ هزار و ۶۴۰ پروژه نیمه‌تمام آموزش‌وپرورش در کشور
مهراله رخشانی مهر، معاون وزیر آموزش‌وپرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور عصر امروز به شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای و خوشاب سفر کرد و طی بازدیدی از آموزشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی نیمه تمام این شهرستان‌ها در جریان روند احداث و فرسودگی ساختمان‌ها قرار گرفت.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در حاشیه این سفر با اشاره به تامین اعتبار در سال ۹۷ و تخصیص اعتبارات بیش از ۱۱۰ درصدی از طرف سازمان برنامه و بودجه کشور، گفت: تخصیص مطلوب اعتبارات سبب شده که پروژه‌های نیمه تمام این نهاد پس از چندین سال غیرفعال بودن، مجدد فعال شوند.
مهراله رخشانی مهر افزود: با توجه به کمبود اعتبار و اعتبارات بیشتری که نیاز است، برخی پروژه‌ها سرعت لازم را نگرفته‌اند که امیدواریم با برنامه‌ریزی‌هایی که برای سال جاری انجام شده و اعتبارات ویژه‌ای که برای سازمان نوسازی مدارس در نظر گرفته شده است، بتوانیم به پروژه‌های نیمه‌تمام سرعت بدهیم.
وی با تاکید به اینکه پروژه‌های نیمه‌تمام ماهیت ورزشی، پرورشی و آموزشی دارند، بیان کرد: در دل پروژه‌های آموزشی، پروژه‌های ورزشی و پرورشی نیز گنجانده شده است.
معاون وزیر آموزش‌وپرورش تاکید کرد: امسال ردیف اعتباری‌ برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام سازمان نوسازی مدارس و انتشار یک هزار میلیارد تومان اوراق برای تکمیل پروژه‌های آموزشی، پرورشی و ورزشی در نظر گرفته شده است که سال گذشته پروژه‌های پرورشی و ورزشی در این ردیف نبود اما امسال اضافه شده است.
رخشانی مهر با بیان اینکه در حال حاضر هفت هزار و ۶۴۰ پروژه نیمه‌تمام وجود دارد که تکمیل آن‌ها ۱۳ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، اظهار کرد: در سال گذشته دو هزار و ۴۰ پروژه تکمیل و ۹ هزار و ۵۰۰ کلاس درس با اعتبار دو هزار میلیارد تومان احداث شده است.
وی افزود: در سال جاری نیز دو هزار و ۴۱۵ پروژه تکمیل و ۱۲ هزار و ۵۳ کلاس درس با اعتباری حدود ۲۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار ساخته می‌شود‌.
معاون وزیر آموزش‌وپرورش با بیان اینکه تا پایان امسال سه هزار کلاس درس مرمت و بهسازی می‌شود، تصریح کرد: انتظار می‌رود با این کار پروژه‌های ورزشی سرعت بیشتری داشته باشد و یکی از پروژه‌هایی که باید در دستور کار قرار گیرد، پروژه نیمه‌تمام استخر جغتای است.
رخشانی مهر با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تعداد زیاد پروژه‌هایی که پیشرفت فیزیکی بالایی داشته به اتمام رسیده است، بیان کرد: با تامین اعتبار و برنامه‌ریزی که انجام شده استخر جغتای تا یک سال و نیم آینده به بهره‌برداری می‌رسد و اعتبار مورد نیاز برای این استخر ۶۰‌ میلیارد ریال است.
جمع‌آوری بخاری‌های نفتی از مدارس
وی با بیان اینکه یکی‌دیگر از اولویت‌های ما جمع‌آوری بخاری‌های نفتی است و بخاری‌های نفتی که امکان حذف را دارند باید کنار گذاشته شوند، عنوان کرد: برنامه‌ریزی می‌کنیم که زیرساخت‌های گاز را به داخل مدارس منتقل کنیم و بخاری‌های نفتی غیراستاندارد که برای دانش‌آموزان خطرساز است را حذف کنیم.
رخشانی مهر افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و تخصیص اعتبار مناسب دولت به سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در سال گذشته بسیاری از طرح‌های نیمه‌تمام فعال شدند و این سیاست در سال جاری نیز ادامه می‌یابد.
۹ پروژه احداث سالن ورزشی در انتظار اختصاص اعتبار
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید گفت: طی هماهنگی انجام شده، قرار شد رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس از پروژه‌های غرب استان خراسان رضوی بازدیدی داشته باشند.
علی سبحانی‌فر با بیان اینکه پروژه‌های نیمه‌تمام منطقه اعم از پروژه‌های آموزشی، پرورشی و ورزشی مورد بررسی و بازدید میدانی قرار گرفت، افزود: با توجه به اینکه 620 روستا در فاصله یک سال گذشته به شبکه گاز متصل شده و به بهره‌برداری رسیده‌اند، تعدادی مدرسه هستند که هنوز مجهز به بخاری‌های گازی نشده‌اند،  به همین خاطر بحث گازرسانی به داخل مدارس در دستور کار قرار گرفت.
وی با بیان اینکه 200 مدرسه در دستورکار برای حذف بخاری‌های نفتی قرار گرفته‌اند، اظهار کرد: بیش از 2 میلیارد تومان اعتبار برای خرید و تجهیز بخاری‌های گازی نیاز است.
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مقرر شد آسفالت 30 مدرسه در حوزه انتخابیه در دستور کار قرار گیرد، عنوان کرد: همچنین قول مساعد داده شد تا عملیات اجرایی سالن‌های ورزشی نیمه‌تمام آغاز شود و با سرعت بیشتر پایان یابد.
سبحانی‌فر تاکید کرد: مجموع سالن‌های ورزشی نیمه‌تمام در منطقه ۹ مورد است که هر کدام تا حدودی پیشرفت داشته است و امیدواریم هرچه سریعتر با اعتبارات ملی و استانی به اتمام برسند.
بازگشایی 900 کلاس درس جدید در سال تحصیلی آینده
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی نیز گفت: با کمک خیران مدرسه‌ساز این استان در مهرماه سال جاری 900 کلاس درس از فضاهای آموزشی تکمیل و به آموزش‌وپرورش و دانش‌آموزان تحویل داده می‌شود.
جاسم‌حسین پور با بیان اینکه حدود 30 درصد مدارس استان فرسوده هستند که باید با استاندارهای جدید مطابقت داده و بهسازی شوند، افزود: اعتبار مورد نیاز برای بهسازی این مدارس حدود 5 هزار میلیارد تومان است که به‌هیچ عنوان بدون مشارکت خیرین تامین آن امکان‌پذیر نیست.
وی با بیان اینکه خیرین مدرسه‌ساز استان هر ساله حدود 100 میلیارد تومان برای ایجاد فضاهای آموزشی‌وپرورشی کمک می‌کنند، ادامه داد: در حال حاضر حدود 500 پروژه نیمه‌تمام در دست اجرا در استان داریم.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی بیان کرد: امسال 300 میلیارد تومان جذب اعتبار از سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور داشته‌ایم.

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

تگ هاي مطلب: مهراله رخشانی مهر, معاون وزیر آموزش‌وپرورش, رییس سازمان نوسازی, آموزش و پرورش
منبع خبرفارس
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی