سایت کاریابی جویا کار

جنگ الكترونيك 3

دسته بندي: مقالات / برق
10 فروردین

 

اهميت استراتژيك جنگ الكترونيك براي امنيت ملي، حفظ و توسعه قابليت سيستمها و ارگانهاي دفاعي كشور بر كسي پوشيده نيست. نارسائيهاي سيستمهاي دفاعي از اين ديدگاه كه بويژه طي جنگ اخير بيش از پيش واضح شد، دلايل قانع كننده اي در خصوص فوريت و اهميت مسئله بدست مي دهد.

تكنولوژي بكار رفته در سيستمهاي رادار و مخابرات نظامي موجود در كشور، اغلب به دهه هاي 60 و 70 ميلادي وگاه پيش از آن تعلق دارد و با توجه به اينكه نظام دفاعي كشور بر اين سيستمها استوار است،  رفع نقايص و نوسازي آنها در زمينه جنگ الكترونيك مي بايست يكي از اهداف اصلي تحقيقات در خصوص سيستم هاي الكترونيك دفاعي محسوب گردد.

پيشرفت چشمگير سيستمهاي الكترونيك در تجهيزات و جنگ افزارهاي دفاعي و در مقابل بكارگيري اين تجهيزات و نحوه مقابله با اينگونه سيستمها و تجهيزات، هر دو در دانش امروزه نظامي داراي اهميت و جايگاه ويژه اي مي باشند.

لذا علوم مرتبط با حملات الكترونيكي، محافظت الكترنيكي در مقابل اين حملات و سيستمهاي پشتيباني الكترونيك در زمينه تسليحات و سيستمهاي ارتباطي، امروزه از اهميت ويژه اي برخوردار بوده و ضرورت پرداختن به آنها دو چندان شده است.

گفتن و انديشيدن در زمينه جنگ الكترونيك دامنه اي وسيع دارد و روزي نيست كه در اين عرصه خبر از تحولي تازه شنيده نشود. در نتيجه ضرورت دارد در كشور ما نيز همچون كشورهاي ديگر، كارشناسان و محققين اين حوزه خاص گرد هم آمده و با ارائه يافته ها و تجارب ارزنده خود از پيشرفتهاي جهاني و فعاليتهاي داخلي، رشد توسعه و تعمق اين رشته خاص را در عرصه هاي مختلف كاربردي - تحقيقاتي تسريع كرده و بايد و شايدهاي علمي و آموزشي را در معرض نقد آگاهانه قرار دهند.

 

با عضويت ويژه در سايت کندو فايل ها را با 50% تخفيف خريداري نماييد. جهت عضويت کليک کنيدجهت دانلود رايگان فايل به صورت pdf pdf کليک نماييد
قيمت فايل:8000 تومان
تعداد صفحات:13
خريد فايل word
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی