سایت کاریابی جویا کار

علم الكترونيك

دسته بندي: مقالات / برق
10 فروردین

 

درعصري كه ما در آن زندگي ميكنيم ، علم الكترونيك يكي از اساسي ترين و كاربردي ترين عملومي است كه در تكنولوژي پيشرفته امروزه نقش مهمي را ايفا ميكند.

الكتورنيك ديجينتال يكي از شاخه هاي علم الكترونيك است كه منطق زيباي آن انسان را مجذوب خود ميكند .

امروزه اكثر سيستمهاي الكترونيكي به سمت ديجيتال سوق پيدا كرده است و اين امر به علت مزاياي زيادي اتس كه سيستمهاي ديجييتال نسبت بهخ مدارهاي آنالوگ دارند .

مداري كه ادر اين پروژه معرف ميگردد يك مدار فرمان ميكروبي است كه به منظور جايگزيني براي نمونه مكانيكي آن طراحي گرديده است .

براي طراحي و ساخت يك تايمر ماشين لباسشويي ، قبل از هرچيز بايد ماشين لباسشويي ، طرزكار و همچنين عملكرد قسمتهاي مختلف آن را بشناسيم . براي اين منظور در ابتدات به شرح قسمتهاي مختلف آن ميپردازيم :

اجزاي زير قسمتهاي مختلف يك ماشين لباسشويي را تشكيل ميدهند:

موتور ، پمپ تخليه ، المنت گرمكن ، شيربرقي ، اتوماتيك دما ، هيدرو سوئيچ و تايمر .

اگر بخواهيم عملكرد ماشين لباسشويي را بطور خلاصه بيان كنيم ، به اين صورت است كه ابتدا شيرآب (شيربرقي) بازشده و آب مخزن را پر ميكند . سپس درصورت نياز ، گرمكن آب مخزن را به گرماي مجاز ميرساند . سپس موتور شروع به چرخاندن لباسهاي كثيف ميكند . سپس پمپ ، آب كثيف را از مخزن به بيرون از ماشين پمپ ميكند . اين سلسله عمليات ادامه دارد تا در انتها مشاين بطوراتوماتيك خاموش شده و متصدي دستگاه ميتواند لباسهاي شسته شده را از دستگاه خارج كند . فرمان تمام اجزاري فوق را تايمر ميدهد . براي آشنايي با تايمر مكانيكي ، مختصري درمورد آن توضيح ميدهيم :

 

با عضويت ويژه در سايت کندو فايل ها را با 50% تخفيف خريداري نماييد. جهت عضويت کليک کنيدجهت دانلود رايگان فايل به صورت pdf pdf کليک نماييد
قيمت فايل:8000 تومان
تعداد صفحات:85
خريد فايل word
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی