سایت کاریابی جویا کار

۹۸ درصد کودکان کاشانی از شیر مادر تغذیه می کنند

دسته بندي: اخبار / اخبار علوم پزشکی
18 مرداد
۹۸ درصد کودکان کاشانی از شیر مادر تغذیه می کنند
کاشان - معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی از تغذیه انحصاری ۵۵ درصد کودکان با شیر مادر تا شش ماهگی خبر داد و گفت: ۹۸ درصد کودکان کاشانی از شیر مادر تغذیه می کنند. 
سید علیرضا مروجی با بیان اینکه هشت هزار و ۳۵۶ کودک زیر یک سال در مناطق کاشان و آران و بیدگل هستند، اظهار داشت: دو درصد از این کودکان فقط شیر خشک مصرف می کنند و ۹۸ درصد  بقیه کودکان نیز از شیر مادر تغذیه می کنند.
وی افزود: کودکانی که فقط از شیر خشک استفاده می کنند به دلیل فرزند خواندگی، جدایی مادر از فرزند به خاطر طلاق و بیماری مادر است.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به تغذیه انحصاری کودکان با شیر مادر تا ۶ ماهگی افزود: تغذیه انحصاری با شیر مادر بدین معنی است که کودکان تا ۶ ماهگی تنها از شیر مادر استفاده کنند که در ۵۵ درصد کودکان این مهم رعایت می شود و هشت درصد کودکان نیز با شیر مادر و شیر خشک تغذیه می شوند.
وی با بیان اینکه تمامی بیمارستان های کاشان دوستدار کودک است، ابراز داشت: در این بیمارستان‌ها پس از تولد نوزاد تماس پوست با پوست مادر و فرزند ایجاد می شود و خوشبختانه کودکان ما نیز در وضعیت مطلوبی قرار دارند.
مروجی با بیان اینکه در تلاش هستیم تا مصرف انحصاری شیر مادر توسط نوزادان تا ۶ ماهگی را به ۱۰۰ درصد برسانیم، گفت: دلیل این موضوع نیز باورهای قدیمی است که مادربزرگان ما در تغذیه کودکان دارند و تا قبل از ۶ ماهگی برخی نوشیدنی‌ها همچون آب و غیره علاوه بر شیر مادر را برای فرزندان استفاده کنند.
منبع خبرمهر
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی