سایت کاریابی جویا کار

نقش تغذيه در بيماري گواتر

دسته بندي: مقالات / پزشکی
7 آذر

بر اساس گزارشات سازمان جهاني بهداشت 20% جمعيت جهان مبتلا به سوء تغذيه هاي مزمن هستند. حدود 190 ميليون كودك زير 5 سال از سوء تغذيه انرژي پروتئيني رنج مي برند و روزانه 40 هزار نفر از اين كودكان مي ميرند. بيش از 2 ميليارد نفر كه اكثر زنان و كودكان مي باشند، دچار كمبود يك يا چند ماده مغذي (يد، آهن، ويتامينهاي A و D و ) هستند. عواقب اين كمبودها عقب ماندگيهاي جسمي و ذهني، كوري و مرگ مي باشد.

كمبودهاي فوق الذكر از عمده ترين مشكلات تغذيه اي كشور ما محسوب مي گردند از جمله اختلالات ناشي از كمبود يد حدود 15 ميليون نفر از جمعيت كشور را به درجات مختلف گرفتار كرده است و تخمين زده مي شود كه حدود 3 ميليون نفر از عوارض شديد آن رنج مي برند. آنچه كه قابل تعمق است عوارضي چون كاهش قدرت فراگيري، كاهش كارآيي و عدم توانايي در كسب مهراتهاي پيچيده است كه در ارفاد مبتلا به كمبود يد ظرهر مي گردد و نسل آينده و توسعه ملي اقتصادي كشور را در معرض مخاطره قرار مي دهد. مسئله مهم آن است كه اختلالات ناشي از كمبود يد غيرقابل جبران اما قابل پيشگيري هستند.

با عضويت ويژه در سايت کندو فايل ها را با 50% تخفيف خريداري نماييد. جهت عضويت کليک کنيدجهت دانلود رايگان فايل به صورت pdf pdf کليک نماييد
تگ هاي مطلب: دانلود پزشکی, بانک مقالات پزشکی, پزشکی, مقالات پزشکی, دانلود مقالات پزشکی, دانلود مقاله پزشکی
قيمت فايل:8000 تومان
تعداد صفحات:47
خريد فايل word
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی