سایت کاریابی جویا کار

پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه ذهن آگاهی روانشناختی

دسته بندي: مقالات
21 دی
روانشناسی و علوم تربیتی

فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری ذهن آگاهی روانشناختی عنوان این پژوهش می باشد که در ان به مبانی نظری و پیشینه تحقیق می پردازیم.

ذهن آگاهی روانشناختی یک عامل زیربنایی مهم برای رسیدن به رهایی است. زیرا روشی موثر و قوی برای خاموش کردن و توقف فشارهای دنیا و یا فشارهای ذهنی خود فرد می باشد. یکی از ویژگی های انسان موفق کسب مهارت های لازم برای مدیریت بر خود (رفتار، هیجان، ذهن و ...) است. با توجه به مشغله‌های مختلف روزمره، نشخوارهای فکری مداوم وشرایط پر استرسی که پیرامون اکثریت ما وجود دارد ، اهمیت مدیریت کردن بر ذهن بیش از پیش نمایان می‌شود.

برای مدیریت ذهن لازم است قوانین ذهن را به درستی شناخته و با مدیرت بر آن، از حداکثر توانمندیش بهره برد. ذهن آگاهی راهکاری موثر برای دستیابی به حداکثر توانمندی ذهن و مدیریت بر آن است. ذهن آگاهی یا حضور ذهن به معنای آگاهی از افکار، رفتار، هیجانات و انگیزه ها است به طوری که بهتر بتوانیم آنها را مدیریت و تنظیم کنیم. به عبارت دیگر ذهن آگاهی به معنای توجه کردن به شیوه ای خاص است. یعنی توجه و تمرکزی که سه عنصر در آن دخالت دارد: 1- بودن در حال حاضر2- هدفمند 3- بدون قضاوت. این نوع توجه موجب افزایش آگاهی، شفافیت و وضوح و پذیرش واقعیت حال حاضر می شود (کابات زین، 2008).


فهرست مطالب

تعریف نظری ذهن آگاهی روانشناختی تعریف عملیاتی ذهن آگاهی روانشناختی فصل دوم چارچوب نظری و پیشینه پژوهش ذهن آگاهی روانشناختی

مقدمه 1
2-2- ذهن آگاهی 3
2-2-1- یادگیری ذهن آگاهانه- کاربرد ذهن آگاهی در اتفاق یادگیری 5
2-2-2- اصول یادگیری ذهن آگاهانه 5
2-2-3- ذهن آگاهی یا حضورذهن 6
2-2-4- ذهن آگاهی و مراقبه تمرکزی شرقی 9
2-8- پیشینه تحقیقات 11
2-8-1-تحقیقات داخلی 11
2-8-2- پیشینه تحقیقات خارجی 15

منابع و مآخذ
منابع فارسی
منابع انگلیسی


قيمت فايل:23000 تومان
تعداد صفحات:30
تعداد اسلايدها:30
خريد فايل از سايت مرجع
دسته بندی ها
تبلیغات متنی