سایت کاریابی جویا کار

روانشناسي (ترس)

دسته بندي: مقالات / ادبیات
17 دی

یک ضرب المثل فارسی می گوید :  از هر چه بترسیم ، برای مان  اتفاق می افتد  (( یا از هر چه بترسیم ، به سرمان می آید . ))   چه مکانیزمی صورت می گیرد که وقتی از چیزی  بدمان می آید ، برایمان اتفاق می افتد ؟ یا بر عکس چه  مکانیزمی وجود دارد وقتی انتظار حوادث خوب ، خوشایند  و اخبار شادی را داشته باشیم ، همان برایمان پیش می آید ؟

انسان ، به تجربه  دریافته  وقتی اندیشه های  مثبت یا منفی در ذهن تکرار  شوند ، دیر یا زود آنها  را به چشم خواهید دید . به عبارت دیگر ، مسایل  ابتدا ذهنی بوده  و بر اثر تکرار بصورت عینی در می آیند .

افراد از طریق  صحبت و کلمه ها با یکدیگر ارتباط بر قرار می کنند ، کلمه ها  در ذهن  تبدیل به تصاویر می شوند ، چون زبان ذهن  ، تصاویر هستند نه  کلمه ها . وقتی  از چیزی خوشمان یا بدمان می آید ، نا خواسته و نا خود آگاه به تجسم و تصویر سازی آنها  در ذهن می پردازیم . هر قدر تجسم و تصویر سازی ذهنی نسبت به مواردی بارها صورت گیرد ، احتمال وقوع آن بیشترو سریعتر می شود . همین طور اگر تجسم  و تصویر سازی  ذهنی در مورد سلامتی ، شادابی و موفقیت باشد ، با تکرار تجسم ذهنی ، احتمال وقوع آن را بیشتر می کنیم .

با عضويت ويژه در سايت کندو فايل ها را با 50% تخفيف خريداري نماييد. جهت عضويت کليک کنيدجهت دانلود رايگان فايل به صورت pdf pdf کليک نماييد
تگ هاي مطلب: تحقیقات ادبیات, دانلود ادبیات, دانلود مقاله ادبیات, دانلود تحقیق ادبیات, مقاله درباره ادبیات, مقاله در مورد ادبیات, مقاله ادبیات, ادبیات, مقالات ادبیات فارسی, پروژه ادبیات, مقالات ادبیات
قيمت فايل:8000 تومان
تعداد صفحات:36
خريد فايل word
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی