سایت کاریابی جویا کار

شبكه هاي بي سيم

دسته بندي: مقالات / فناوری اطلاعات-اینترنت
15 فروردین

مقدمه:

از آنجا كه شبكه بي سيم، در دنياي كنوني هر چه بيشتر در حال گسترش هستند، و با توجه به ماهيت اين دسته از شبكه ها، كه بر اساس سيگنالهاي راديويي اند، مهمترين نكته در راه استفاده از اين تكنولوژي، آگاهي از نقاط قوت و ضعف آن است. نظر به لزوم آگاهي از خطرات استفاده از اين شبكه ها با وجود امكانات نهفته در آن ها كه به مدد پيكره بندي صحيح مي توان به سطح قابل قبولي از بعد امنيتي دست يافت، ضمن معرفي اين شبكه ها با تاكيد بر ابعاد امنيتي آن ها، به روش هاي پيكره بندي صحيح كه احتمال رخ داد حملات را كاهش مي دهند مي پردازيم.

بخش اول

1-1 شبكه هاي بي سيم، كاربردها، مزايا و ابعاد (1-1)

تكنولوژي شبكه هاي بي سيم، با استفاده از انتقال داده ها توسط امواج راديويي، در
ساده ترين صورت، به تجهيزات سخت افزاري امكان مي دهد تا بدون استفاده از بسترهاي فيزيكي همچون سيم و كابل، يا يكديگر ارتباط برقرار كنند. شبكه هاي بي سيم بازه وسيعي از كاربردها، از ساختارهاي پيچيده اي چون شبكه هاي بي سيم سلولي - كه اغلب براي تلفن هاي همراه استفاده مي شد- و شبكه هاي محلي بي سيم (WLAN- wireless LAN ) گرفته تا انواع ساده اي چون هدفون هاي بي سيم، مرا شامل مي شوند. از سوي ديگر با احتساب امواجي همچون مادون قرمز، تمامي تجهيزاتي كه از امواج مادون قرمز نيز استفاده مي كنند، مانند صفحه كليدها، ماوس ها و برخي از گوشي هاي همراه، در اين دسته بندي جاي مي گيرند. طبيعي ترين مزيت استفاده از اين شبكه ها عدم نياز به ساختار فيزيكي و امكان نقل و انتقال تجهيزات متصل به اين گونه شبكه ها و هم چنيني امكان ايجاد تغيير در ساختار مجازي آن ها است. از نظر ابعاد ساختاري، شبكه هاي بي سيم به سه دسته تقسيم مي شوند: WPAN , WlAN, WWAN .

با عضويت ويژه در سايت کندو فايل ها را با 50% تخفيف خريداري نماييد. جهت عضويت کليک کنيدجهت دانلود رايگان فايل به صورت pdf pdf کليک نماييد
قيمت فايل:8000 تومان
تعداد صفحات:57
خريد فايل word
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی