سایت کاریابی جویا کار

اينترنت

دسته بندي: مقالات / فناوری اطلاعات-اینترنت
15 فروردین

 

اينترنت چيست؟

اينترنت عبارتست از گروهي از كامپيوترها كه از طريق خط تلفن يا ساير خطوط ارتباطي به يكديگر مرتبطند. در حال حاضر مجموعه اي از ميليونها كامپيوترها در جهان شبكه اينترنت را تشكيل مي دهند. هر يك از كامپيوترهاي موجود در شبكه اينترنت حاوي اطلاعاتي است كه هر كس مي تواند با داشتن يك كامپيوتر، يك مودم و يك نرم افزار مناسب به آنها دست يابد. (شكل)

2- Client, Server

آيا با اتصال به اينترنت كامپيوترها جزئي از شبكه مي شود؟ لزوماً اينطور نيست.

2 نوع كامپيوتر در شبكه اينترنت وجود دارند. نوع اول كامپيوترهايي هستند كه حاوي اطلاعات بوده و در دسترس همگان جهت دستيابي به اطلاعات آنها قرار دارد. اين كامپيوترها host يا server ناميده مي شود و نرم افزارهاي خاصي بر روي آنها نصب شده است تا آنان را براي ساير كامپيوترها قابل دسترسي سازد.

نوع دوم، كامپيوترهاي معمولي مي باشند. اين كامپيوترها مي توانند به اطلاعات موجود در شبكه اينترنت دسترسي يابند ولي خودشان قابل دسترسي از سوي كامپيوترهاي ديگر نمي باشند اينگونه كامپيوترهاي غيرقابل دسترسي توسط ديگران Client ناميده مي شود و هنگاميكه يك Client به شبكه اينترنت متصل مي شود بخشي از آن تلقي نمي گردد.

 

با عضويت ويژه در سايت کندو فايل ها را با 50% تخفيف خريداري نماييد. جهت عضويت کليک کنيدجهت دانلود رايگان فايل به صورت pdf pdf کليک نماييد
قيمت فايل:8000 تومان
تعداد صفحات:25
خريد فايل word
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی