سایت کاریابی جویا کار

داروهاي بيمارستاني (بيهوشي)

دسته بندي: مقالات / پزشکی
15 فروردین

 

اسامي تجارتي: ديپريوان (Diprivan) كليموفول (Klimofol) ريكوفول (Recofol) در محلولهاي 1و2 درصد قابل دسترسي مي باشد محللو يك درصد براي تزريق وريدي و انفوزيون و محلول 2 درصد فقط براي انفوزيون مي باشد.

يك سيستم نو و متفاوت هم براي القا و نگهداري بيهوشي در بيماران بزرگسال وجود دارد سيستم انفوزيون هدفمند اين اجازه را مي دهد كه سرعت و عمق بيهوشي را با تعيين غلظت خونهي پروپوفول در هر فرد مشخص نمود.

موارد مصرف

بيهوشي و سديشن: پروپوفول يك داروي بيهوشي تزريقي است كه براي القا و نگهداري بيهوشي تجويز مي شود همچنين براي ايجاد اثر آرام بخشي در تستهاي تشخيصي، بيماران تحت جراحي با بي حسي موضعي و در بيماران تنفسي مسن كه پيش از سه روز در بخش مراقبتهاي ويژه بستري مي باشند مورد استفاده قرار مي ‌گيرد. وقتي در بيهوشي استفاده مي شود القاء بيهوشي و بازگشت بيمار سريع صورت مي‌گيرد. اثر ضد دردي ندارد و مكمل ضد درد ممكن است نياز باشد.

تهوع و استفراغ: تهوع و استفراغ بعد از عمل با پروپوفول كمتر از ساير بيهوش كننده ها مي باشد گزارشاتي هم در مورد اثرات ضد تهوعي اين داروها داده شده كه بيشتر بخاطر سديشن اين دارو مي باشد.

 

با عضويت ويژه در سايت کندو فايل ها را با 50% تخفيف خريداري نماييد. جهت عضويت کليک کنيدجهت دانلود رايگان فايل به صورت pdf pdf کليک نماييد
قيمت فايل:8000 تومان
تعداد صفحات:23
خريد فايل word
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی