سایت کاریابی جویا کار

بررسي اثرات دستگاه Bionator بر روي رشد منديبل در گروههاي مختلف رشد عمودي صورت

دسته بندي: مقالات / پزشکی
15 فروردین

 

مطالعات مقايسه اي بسياري براي درمان ناهنجاري كلاس II توسط دستگاههاي ثابت و انواع متفاوت دستگاههاي فانكشنال در سنين رشد انجام شده است. در بيشتر اين مطالعات نوع  دستگاهها، نمونه گيري، زمان درمان و پيگيري بيماران با يكديگر تفاوت دارد.

عده اي جهت مقايسه از دستگاه ثابت Edge wise , light wire(5،1) و عده اي از دستگاه Begg (7،6) و از دستگاههاي فانكشنال مثل فرانكل،(5،4،2،1)  Herbst (7) و اكتيواتور(8،5) استفاده نموده اند و عده اي ديگر دستگاههاي خارج دهاني(10،9،2) و يا كلاس II الاستيك(7،2) را با دستگاههاي فانكشنال مقايسه كرده اند.

در مطالعات فوق تغييرات درماني توسط سفالوگرام لترال بررسي شده است(7،6،5،3،2،1). عده اي تغييرات را بيشتر دنداني و عده اي تغييرات را اسكتال مشاهده كرده اند(14،9،1).

در اين مطالعات مقايسه اي انجام شده به دستگاه Bionator اشاره اي نشده است. به همين جهت در اين تحقيق  در نظر است  سفالوگرام لترال بيماران داراي ناهنجاري كلاس II  كه با استفاده از دستگاه فانكشنال Bionator در سه گروه رشدي Open Bite , Deep Bite , Normal Bite درمان شده‌اند بررسي شده ، تغييرات دنداني و اسكلتال آنها مقايسه شود.

 

با عضويت ويژه در سايت کندو فايل ها را با 50% تخفيف خريداري نماييد. جهت عضويت کليک کنيدجهت دانلود رايگان فايل به صورت pdf pdf کليک نماييد
تگ هاي مطلب: پایان نامه, دکتری عمومی
قيمت فايل:8000 تومان
تعداد صفحات:60
خريد فايل word
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی