سایت کاریابی جویا کار

تاريخ مشهد-از پيدايش تا آغاز دوره افشاريه

دسته بندي: مقالات / تاریخ و جغرافیا
27 فروردین


اشتياق آدمي به دانستن سرگذشت آدميان پيشينيان و شوق كندوكاو در شيوة زندگي انسانهاي ديگر، باني و باعث ثبت و ضبط وقايع و عامل پيدايش كتابها و مقالات متعدد تاريخي بوده و تاريخ هر ملت و شهري در حقيقت شرح رويدادها و معرف پيشينه فرهنگي، سنتها و باورهاي كلي و روابط . مناسبات سياسي، اجتماعي و اقتصادي مردم يك سرزمين است كه آدمي به مقتضاي نياز به آن سرزمين روي آورده و روزگاراني را به سر برده و از آن پاسداري نموده است.

تاريخ مشهد در حقيقت از پيدايش مشهدالرضا آغاز مي شود و اگر چه تا حدود شش قرن براي آن تاريخي مستقل لحاظ نشده و مشهد در اين دوران به عنوان تابعي از نوغان توس به شمار آمده است، اما به شهادت مستندات تاريخي، مشهد وجود داشته، و مي زيسته اگر چه فرصت استقلال نداشته است. پس به قطع تاريخي دارد نانوشته، كه مي تواند به انضمام شرح رويدادهاي دوران بعد كه به طور مستقلو مفصل نوشته شده است تكميل گرديده و تحت عنوانتاريخ مشهد از آغاز پيدايش تا كنون تدوين گردد. به ويژه آن كه تا كنون تاريخ سياسي جامع و مستقلي براي آن به نگارش در نيامده است.

با عضويت ويژه در سايت کندو فايل ها را با 50% تخفيف خريداري نماييد. جهت عضويت کليک کنيدجهت دانلود رايگان فايل به صورت pdf pdf کليک نماييد
قيمت فايل:8000 تومان
تعداد صفحات:17
خريد فايل word
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی