سایت کاریابی جویا کار

اهميت شبكه هاي كامپيوترموازي جهت انجام محاسبات رياضي سنگين و پردازش اطلاعات

دسته بندي: مقالات / کامپیوتر
16 فروردین

 

با پيشرفت روز افزون علوم مختلف، نياز به انجام محاسبات رياضي سنگين و پردازش حجم زيادي از اطلاعات با سرعت بالا و در زمان كم بوجود آمد. از طرفي رشد تكنولوژي پردازنده ها نسبت به حجم محاسبات بسيار پايين است و نيز بخاطر محدوديت در توليد ابزار نيمه هادي سرعت پردازنده ها نيز داراي محدوديت مي‌باشد. از اين رو استفاده از يك كامپيوتر به تنهايي پاسخگوي نيازهاي محاسباتي نيست. بنابراين استفاده از چند كامپيوتر براي انجام پردازش هاي موازي ضروري است. از سوي ديگر به دليل پيشرفتهاي زياد در زمينه شبكه هاي كامپيوتري و ابزار آن، روش جديدي براي انجام محاسبات ارائه گرديد كه Network-based coputation نام دارد.

در حالت كلي كامپيوترهاي موازي شامل واحدهاي پردازش و حافظه مختلفي هستند. و بحث مهم در طراحي و آناليز سيستمهاي موازي، روش اتصال اجزاء مختلف به يكديگر مي باشد بنابراين نحوه ارتباط شبكه است كه كارائي كل سيستم را معين مي‌كند.

امروزه طيف وسيعي از سيستمهاي موازي موجود مي باشد. كه بعضي از آنها به منظور كاربرد خاص و گروهي نيز به صورت استفاده همه منظوره هستند. براي بررسي اين كاربردها و استفاده آنها از شبكه هاي مختلف در ابتدا نياز است تا معماري هاي موازي را دسته بندي كنيم. زيرا معماري هاي مختلف نيازهاي مختلف را برآورده مي‌سازند.

البته تنها افزايش سرعت دليل استفاده از كامپيوترهاي موازي نيست بلكه گاهي براي بالا بردن قابليت اطمينان از سيستم موازي استفاده مي شود و محاسبات به وسيله چند كامپيوتر انجام شده و با هم مقايسه مي شود و در واقع كامپيوترهاي ديگر نقش Backup را دارند. به اين سيستم ها fault telorant گفته مي شود.

 

با عضويت ويژه در سايت کندو فايل ها را با 50% تخفيف خريداري نماييد. جهت عضويت کليک کنيدجهت دانلود رايگان فايل به صورت pdf pdf کليک نماييد
قيمت فايل:8000 تومان
تعداد صفحات:20
خريد فايل word
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی