سایت کاریابی جویا کار

بررسي ميزان آگاهي و عملكرد دبيران زن دبيرستانهاي منطقة 2 شهر زنجان در زمينة خود آزمايي سينه

دسته بندي: مقالات / پزشکی
16 فروردین

 

بيماري سرطان علي رغم دهها سال تحقيق مستمر هنوز يك معضل بزرگ براي بشر به شمار مي شود هر ساله بيش از يك ميليون نفر به سرطان مبتلا شده و نيم ميليون نفر در اثر ابتلا به سرطان مي ميرند‌. سرطان مانند بسياري از بيماريها موجب بروز اضطراب مي شود‌. تأثير فيزيولوژيك و رواني سرطان روي بيماران و خانوادة آنها منجر به تغييرات عميقي در شيوه زندگي آنها مي گردد‌. سرطان ممكن است براي برخي معناي مرگ و براي برخي ديگر مفهوم فلج شدن را داشته باشد‌. افسانه هاي بيان كننده بيماريهاي بدخيم، اغلب باروري علاج ناپذيري بيماري متمركز بوده، ايجاد نوميدي و يأس مي كنند‌. علي رغم پيشرفتهاي مهمي كه در خصوص پيشگيري و درمان سرطان صورت گرفته و سبب شده ميزان بقاء 5 مساله تا تقريباً 50% افزايش يابد هنوز سرطان به عنوان دومين علت مرگ و مير در دنيا مطرح است‌. ( عزيزي صفحه 169 )

سرطان سينه شايعترين سرطان زنان در اكثر كشورهاي دنياست و در كشورهاي توسعه يافته حدود  كل سرطانهاي زنان را تشكيل مي دهد‌.

ويكسون امريكايي در تأييد اين مطلب مي نويسد با وجود 000/570 مورد جديد سرطان سينه در سال در دنيا اين سرطان به عنوان شايعترين سرطان در زنان مطرح است و از علل مهم مرگ و مير زنان 45-40 ساله محصوب مي شود‌. (اكبري صفحة 5-3)

طي 50 سال گذشته ميزان بروز سرطان سينه به حد چشمگيري افزايش يافته است‌. بر اساس تحقيقات مؤسسه سرطان شناسي نيويورك امريكا ميزان بروز سرطان سينه در گروههاي مختلف سني از اواسط دهة 1940 روبه افزايش است‌. در دهة 1970 احتمال بروز سرطان سينه در آمريكا به ميزان 1 نفر در هر 13 خانم بود‌.

در سال 1980 اين ميزان به 1 نفر از هر 11 خانم و در سال 1992 به 1 نفر از هر 9 خانم افزايش يافت‌. و در حال حاضر ابتلا به سرطان سينه به 1 نفر از هر 8 خانم رسيده است‌. ( شوارتز صفحه 197 )

 

با عضويت ويژه در سايت کندو فايل ها را با 50% تخفيف خريداري نماييد. جهت عضويت کليک کنيدجهت دانلود رايگان فايل به صورت pdf pdf کليک نماييد
تگ هاي مطلب: دانلود پزشکی, بانک مقالات پزشکی, مقاله پزشکی, پزشکی, مقالات پزشکی, دانلود مقالات پزشکی, دانلود مقاله پزشکی
قيمت فايل:8000 تومان
تعداد صفحات:72
خريد فايل word
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی