سایت کاریابی جویا کار

طبقه بندي گياهان

دسته بندي: مقالات / کشاورزی
19 فروردین

در اين بخش گروه‌هايي كه مورد مطالعه قرار مي گيرند به ترتيب تكاملي عبارت اند از:

1- تالوفيت‌ها اين گروه گياهي بسيار ساده، ابتدايي، غالباً تك سلولي و به اصطلاح پروتوفيت بوده معمولاً تشكيل توده‌هاي سلولي به نام ريسه يا تال را مي‌دهند. سلولهاي سازنده تال، همه يك شكل و يكنواخت وهر يك مستقل از ديگري بوده و با آنكه در كنار هم قرار دارند هيچگونه ارتباط فيزيولوژيكي بين آنها وجود ندارد و همچنين فاقد هر گونه اختصاصا بافتي هستند. ريسه يا تال تالوفيتها بافت خاصي نيست و به همين علت هم اين گروه گياه ي (تالوفيتها) را گياهان سلولي مي‌‌گويند. از گياهان سلولي، شاخه‌‌هاي زير را مورد مطالعه قرار مي دهيم:

الف- باكتريها گياهاني تك سلولي، ميروسكپي و فاقد كلروپلاست هستند.

باكتريها موجوداتي ذره‌بيني به نام ميكروب ، يا ژروم هستند. برخي از باكتريها به جانوران و عده‌يي از آنها به گياهان شباهت داشته، گروهي در بين اين دو سلسله قرار مي‌گيرند.

دانش شناخت موجودات ذره‌بيني و نحوة‌ زندگي آنها ميكروبيولوژي نام دارد. ميكروب يك نام يوناني است و از دو كلمه ميكروز به معني كوچك و بيوز به معني حيات يا زندگي تشكيل يافته است. هر چند اختراع ميكروسكپ اولين بار در سال 1590 به وسيلة برادران جانسون كه عينك سازي و از اهالي هلند بودند صورت گرت. ول مشاهدة موجودات كوچك اولين بار در سال 1675 به وسيلة طبيعي‌دان هلندي به نام آنتونيوس فان لوانهوك كه اولين دستگاه بزرگ كننده را با قدرت 300 برابر اختراع كرد عملي شد.

با عضويت ويژه در سايت کندو فايل ها را با 50% تخفيف خريداري نماييد. جهت عضويت کليک کنيدجهت دانلود رايگان فايل به صورت pdf pdf کليک نماييد
قيمت فايل:8000 تومان
تعداد صفحات:57
خريد فايل word
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی